Recept till mitt-emellan-chokladmuffins efterlyses

<< < (6/9) > >>

kwidell:
jag har för övrigt köppt PoFiber nu!  :lol:.. hittade det i affären i går.. så här ska provas!

hemul:
Ja, kunde du inte förklara att det är en matmuffins? Det finns ju faktiskt såna.

Sa den korkade människan det till din dotter också?

elocinave:
Ja, det gjorde hon.

Vi åt ju redan igår några muffins så det är svårt att kalla de idag för något annat

elocinave:
Citat från: kwidell skrivet 2009.11.02 - 19:56:09

en liten småfinurlig lösning på just detta problem kan ju vara att baka muffinsen i en brödform!.. och skära skivor av detta och ge henne!  :lol: Mackor var ju tillåtet!.. så bre ett lager smör mellan två "mackor" och skicka detta med henne till skolan... så kan lärare och övriga tänka precis vad de vill!!  :lick:  :laugh:

Ha, det där var ett bra förslag. Tack!

Corny:
Citat från: elocinave skrivet 2009.11.02 - 14:22:38

Att prata om den där chokladmuffinsen som innehåller mindre socker än en banan är nog rätt så meningslöst så det ska jag lägga åt sidan. Jag tycker dock också att det är föräldrarnas ansvar vad barnet får och inte.
JAG känner mig satt under press om jag ska ge henne en frukt eftersom jag tycker frukt är mera olämpligt som mellanmål än fjällmors chokladmuffins :angry:

Jag tycker inte alls att du ska lägga "sockerförklaringen" åt sidan! Varför inte berätta för den debila människan att ni äter på ett visst sätt, och vad det innebär i sockerintag? Det finns en ganska så stor chans att hon lyssnar på vad du har att säga om saken. Speciellt som hon faktiskt utsatte din dotter för en ganska så obehaglig situation!

Jag har stor förståelse för att folk tycker att frukt är bra, eftersom det innehåller mängder med nyttiga saker. Men du kan ju roa dig med att påminna "pedagogen" på din dotter dagis om den gamla parollen "Frukt är godis, men mycket nyttigare".  :whink:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida