Krukväxter: varför blommar inte min fredskalla? |
<< < (4/7) > >> |
Lisbeth: Min Clivia blommar. tredje gången på 25 år. så det är inte ofta |
hemul: Citat från: Nizhoni skrivet 2010.03.27 - 16:42:13 Det är ju du som sköter om dem. :whistle: Enligt dina direktiv! :lol: Citat från: Lisbeth skrivet 2010.03.27 - 18:06:42 Min Clivia blommar. tredje gången på 25 år. så det är inte ofta Är det normalt att de blommar så sällan? De har jättevackra blommor ivf! |
Nizhoni: Citat från: Lisbeth skrivet 2010.03.27 - 18:06:42 Min Clivia blommar. tredje gången på 25 år. så det är inte ofta Ja just det, den j-vln blommar också, igen, för andra gången på två år. Jag gillar inte clivior, de håller sig inte i krukan för mig. :crazy: Hibiskusen både växer och blommar som en tok, den är fin men börjar bli stor och jag är inte duktig på att beskära växter. :blush: Men idag blir det få tankar om blommor, ska åka 10 mil för att ställa mig och trimma hunden, helt frivilligt. :lol: |
MiaP: Ni skulle se S:ta Catalinaparken i Las Palmas på Gran Canaria. Där har de en jätteplantering med Clivia som blommar jättemycket. :flowers: |
Nizhoni: Jag tror att lökarna i min amazonlilja har hamnat i otakt sedan den där nära-döden-upplevelsen. I vintras blommade liljan med en blomstängel mot två som det varit åren innan, men nu blommar den med en stängel igen! :yay: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |