Rimma fläsket själv
<< < (2/18) > >>
kwidell:
en hel grissida då?.. :confused3:.. har aldrig köppt sådant förut. men nån gång ska vara den första! :lol:.. var får du tag på det tro?.. ber du lokala affären ta hem eller?
hemul:
Förut köpte jag ju av en bonde, utegris. Men det blev det slut med. Efter lång abstinens kom jag på att jag äter ju dåligt kött ivf nu och det blir ju inte sämre av att jag storbeställer. Så ja, jag bad dem ta hem i charken bara. En sida är inte så stor som man kan tro. 6-7 kg kanske. Blir sådär en tredjedel spjäll och resten fläsk. Be att få den med späck och svål och allt så de inte putsar den och be dem knäcka revbenen åt dig också om du inte vill ha jättelånga.

Sen är det inget svårt alls. Bara att skära fläsket i lagom bitar för frysen och stycka loss spjällen och skära bort svålen från dem. Vill man hellre ha tunna spjäll så skär man bort det mesta fläsket från dem bara, men då kanske man inte vill ha dem knäckta. Men det är de tjocka som blir så mumsiga att rimma. :tasty:

52:-/kg fick jag betala och det var på stans dyraste ICA. Sådär 15 spänn billigare än hyllpriset.
kwidell:
Det var ju riktigt bra ju! :thumbsup: .. ska se om jag kan göra en sådan beställning häromkring.. City Gross kanske?... de är de enda som har en vettig charkdisk med kött!.. annars finns också Coop.. men de har mest skinka och korv och sånt!.. en väldigt bra sortering dock! :lol:..
hemul:
Jag kan inte bärga mig tills City Gross kommer hit!  :lick:
kwidell:
nä det förstår jag!  :lol:.. City Gross är faktiskt väldigt bra!.. och har ett stort och varierat utbud!  :inlove:.. jag hoppas att de snart kommer till dig! :nod-yes:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida