Äggmjölk.
<< < (3/5) > >>
Ekub:
Ingen aning vad man ska ha det till...man får helt enkelt testa att göra och se  vad den passar till :crazy:

Man måste väl kunna hetta upp den när man vispar om man inte vill äta rått ägg? Över vattenbad eller värma grädden kanske?! :flirting:
Corny:
Citat från: Tina skrivet 2010.03.15 - 18:43:50

Ska man dricka det rått? Rå äggvita är inte bra att äta. Jag tar bort den till äggmjölken också tillsätter man kokande vatten.

Blir det ungefär som pocherade ägg, eller använder man de kokta äggvitorna till något annat?  :confused3:
Tina:
Nej man kör med stavmixern samtidigt som man häller kokande vatten över fettet och äggulorna. Det blir som grädde. Vitorna brukar jag slänga ner i morgonomeletten.
berittis:
Alltid får man lära sig nåt nytt. Vet du varför man inte ska äta rå äggvita? Jag kör äggmjölk med äggvita men som sagt så kör man ju det med kokande vatten. Det kanske räcker, eller? :nod-yes: :shake_head:
hemul:
Avidin i rå äggvita hindrar upptaget av biotin. Vet inte hur varmt det måste bli för att avidinet ska förstöras. Vitan är ju inte 100 grader inemot gulan i ett löskokt ägg heller. :confused3:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida