kwidell presenterar sig :wave:
Lisbeth:
JA, varför inte, men min Pålla får inte följa med dit :-( Nåja Island har gott om Pållar så jag hittar väl någon ny. Men vad ska vi leva av, ha egen odling, får o sån´t??????????
hemul:
:nod-yes: Får. Vi tar med idalinda också. Hon gillar nog växthus uppvärmda av varma källor. :nod-yes:
kwidell:
Jag vill också följa med till Island!!! :w00t:
det optimala vore ju självklart Hus på Landet!! :nod-yes: det är det vi jobbar mot att skaffa också. men som marknaden ser ut i dag.. så behöver vi spara ihop en hel del mera pengar innan vi kan köpa oss ett hus. :cry:
så för att göra tillvaron i dag uthärdlig så byter vi lägenhet. :lick: den nya är ju större... så man får lite mer utrymme. sen vetter den inte in mot någon innegård eller annat hus. utan mot lite träd och ett skogsparti, jag kan till och med plocka körsbär från balkongen! :lol: allt detta gör förhoppningsvis så att jag står ut några år till inne i staden.. innan jag blir helt :crazy: :laugh:
att sedan sätta tänderna i ett nytt projekt är ju alltid kul! :lol: sitter här och funderar kring villka färger jag vill ha på väggarna :rolleyes: :lol: vill ha något som känns fräscht men endå ombonat.... nån som har några bra tipps kring färgval tro?
sen att målningen måste föregås av tapetborttagning, spackling och slipning är ju en annan femma. :tongue_wag: men om det ska bli snyggt så får man ligga i helt enkelt! :nod-yes:
tror också att idalinda har inspirerat mig till att göra om hemma! :flirting: alla härliga bilder från det nya köket och hallen satte nog myror i huvudet på lilla mig! :redface: :lol:
kwidell:
Nu är alla papper påskrivna och vi får tillträde till vår nya lägenhet 1:a September! :lol: ska bli sååå kul! :w00t:
det är ju som sagt var en hel del som skall fixas med innan vi flyttar in.. målning, målning och målning :rolleyes: lite spackling och sånt också... men jag ser faktiskt fram emot det! :laugh: känns som om vi liksom äntligen får göra något till "vårt hem" så att säga.. för lägenheten vi nu bor i har aldrig riktigt känts som hemma.. i alla fall inte för mig! :nonono: men förhoppningarna är höga inför flytten till den nya! :clapping:
att vi sen dessutom har hela 2 månaders överlapp mellan tillträdet på den nya och slutdatumet på den gammla!.. ja det gör ju renoveringen mycket enklare! :nod-yes: nackdelen är ju dock att vi får sitta med dubbla hyror i 2 månader :tongue_wag: men inget ont som inte har något gott med sig! :lmao:
satt och surfade runt lite kring köksluckor häromnatten.. och hittade en hel del snygga sådana.. men det blev liksom ganska så dyrt i slutänden... :glare: men så hittade jag nått som gjorde mig riktigt glad! nämligen en firma som reparerar och lackar om mina gammla köksluckor! :thumbsup: och det till humant pris! :lol:.. så även om jag ville ha träluckor egentligen.. så käns det som att det går bra med omlackerade frächa köksluckor också!...
tänker mig ljusgula luckor! :lol:.. inte sådana där brandgula som var moderna på 70:talet.. utan ljust gula.. ungefär som en väldigt ljus citron! :nod-yes: käns som om det blir ett glatt och ljust kök!.... har sen en fundering på att låta lackera hyllplanen innuti skåpen i en lite mörkare gul färg.. bara för att skapa en liten "överraskning" när man öppnar skåpen! :lol:
kwidell:
bild på vår nya lägenhet!.. ja i alla fall planlösningen :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida