Mina sköldkörtelprover |
(1/6) > >> |
hemul: Nu har jag provsvar. Kodstycke: S-TSH 3.67 (0.3 - 4.0) S-Tyroxin, T4 17 (12-22) S-trijodtyronin, T3 1.31 (1.3 - 3.1) Hittar inte gamla provsvaren nu, men jag tror TSH ligger mycket högre. Har för mig att det låg lågt och bra förra året. Men höjningen kan ju bero på jodtillskottet även om jag slutat. Brownstein skrev ju om förhöjt TSH. Däremot ser ju T3 ut att ligga lågt. Inom gränsvärdena, men det hänger ju på gärsgårn. :crazy: Det kan väl också vara så att T3 är aningen bättre p.g.a. joden och var ännu lägre innan, eller hur? Måste kolla om Brownstein skriver vad bra värden ska vara. Det är säkert inte 0.01 över lägsta gränsvärde ivf! :kungfu: |
hemul: Men här står ju förra årets värden! TSH var 2.45 förra året. Kan ju tillägga att blodvärdet gått upp ytterligare till 157 (120-150). HbA1c har äntligen sjunkit under 5! 4.9 hade jag nu. 5 eller 4.9 spelar kanske inte så stor roll, men jag ville ju också komma under 5! :yay: Kolesterolet hade blivit sämre och jag ska höra av mig om jag vill ha medz. :crazy: Faktum är att både det goda och det onda har sjunkit, men det goda har sjunkit mer. Försämras inte kolesterolet när man är krasslig? Har ju haft nåt skit hela våren. Först diarrésjukan i omgångar, sedan den konstiga viktkålssjukan och nu UVI. |
hemul: Men hallå! Vad tror ni då? :guns: |
Corny: Hmmm, jag må vara dum, för jag förstod inte riktigt frågan. :blush: Vad ska man tro om??? :confused3: |
idalinda: Citat från: hemul skrivet 2009.06.12 - 18:06:04 Försämras inte kolesterolet när man är krasslig? Jag tror att frågan fanns där ( jag tolkar gärna , det får jag göra ständigt här hemma :laugh:) |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |