Lugols lösning - inköpsställen |
<< < (2/3) > >> |
hemul: OK. Tar du själv jod och har du i så fall märkt något positivt? |
edh: Hej, nä jag har läst allt på erat forum nu å massaor därtill och kommit fram till att jag ska prova, har många i släkten som har struma och äter Levaxin. Har själv svårt att gå ner i vikt och läkar undersökningen visade att allt var bra.. Jag beställde på Heraco AB men vet inte om jag vågar ta den, tror ja åker in å köper Holistics istället. Så ja börjar väl så snart ja kan å lägger in uppdatering om hur det går när ja börjat :) Hoppas på att bli piggare å kanske lite mindre runt magen ;) Mvh |
hemul: Oj, vad spännade! Du berättar väl hur det går? Lowcarbar du också? :duckboob: Mig gick det ju inte så bra för. Jag fick dubbelslag och kände mig rätt spejsad så jag tordes inte fortsätta. Men jag tror fortfarande på detta att vi alla antagligen har jodbrist. Det är ju själva fan bara att det inte finns några joddoktorer i sverige så man kan få hjälp med provtagningar och dosering och dånt. |
edh: Nu har jag startat med Holistic Lugols Lösning som innehåller per droppe jodid 7,5mg jod 5mg kalium 2,5mg Jag startar med 2 droppar per dag nu så får vi se om jag går upp till runt 50mg totalt om ca en vecka. kommer ta 200mcg selen per dag med. Jag bifogar bilder på flaskan.. Jag lowcarbar inte utan försöker bara äta husmanskost så gott det går. Min målning på armen försvann på under 3 timmar hehe Förutom detta äter jag MSM 2tsk och PH-kalk 2 tsk per dag även Ledins Komplett(multivitamin) och Naturell B-70(b-vitamin) |
hemul: Hur mycket fick du betala? Lycka till! :wave: Citat Jag lowcarbar inte utan försöker bara äta husmanskost så gott det går. Du kan slå dig ihop med Corny då. Hon är också obstinat. :tongue: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |