Basaltemperatur - ett sätt att testa sin sköldkörtelfunktion |
(1/7) > >> |
hemul: Ta temperaturen på morgonen 5 dagar i sträck. Det ska göras omedelbart när man vaknar, utan att gå upp ur sängen eller spralla runt för mycket först. Termometern på nattduksbordet alltså! :guns: Menstruerande kvinnor ska börja på mensens andra dag. För övriga kvittar det när man tar. Normal temperatur mätt i mun eller stjärt: 37.11 - 37.33 Normal temperatur i armhålan: 36.55 - 36.73 Lägre än det och ni går på sparlåga. Jag antar att det kompenserade värdet för temp i munnen avses, annars är det konstigt. Jag konverterade fahrenheit till celcius. Det är därför det är två decimaler. Det får ni hyfsa till själva. :badtongue: |
MiaP: Jag brukar oftast ha 35,5. |
idalinda: MiaP jag tror mig också ligga där någonstans. Sparlåga ?? |
hemul: Jg hade 36.5 igår och idag glömde jag. Citat från: idalinda skrivet 2009.04.12 - 19:46:52 Sparlåga ?? Att man största sannolikhet har underfunktion, taskig sköldkörtel, låg ämnesomsättning. |
Tina: Är det så. Jag har 36 i normaltemp. Har jag 37 mår jag dåligt. Jag kollade sköldkörteln för några år sedan men den var ok. Finns det något tillförlitligt sätt att kolla det här? |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |