Hur hamna i ketos? Frågor om och hur
Corny:
Jäklar i det! Jag får nog ta och räkna ut mitt kolhydratintag under några dagar. Det verkar inte vara så stort, trots att jag inte lowcarbar.
Morot är alltså över den magiska 5%-gränsen?
Vitkål måste nästan vara den ultimata bantningskuren mao. Det innehåller inget fett, närapå inga kolhydrater, och dessutom en massa fibrer + vitaminer och mineraler. Börjar förstå tanken med kålsoppa! :crazy:
hemul:
Fast fibrer kanske inte är så bra. Och alla kålväxter sabbar sköldkörteln. :crazy:
Vitkål innehåller 4 g, morot 5.6 och potatis 16. You do the math. :tongue:
Så här kan det se ut för mig.
Kodstycke:
Potatis 100 g 16.14 kh
Fil 200 6.60
Lök 50 2.40
Banan 50 9.15
--------
Summa kolhydrater: 34.29
Sen blir det ju lite från grädde och kanske ett hemulbröd. Äter jag mycket sånt kanske jag drar ner på nåt annat. Men som du ser får man rum med en hel del om man inte kör extremvariant. 35 g är ju inte farligt och då tog jag ändå med en rätt normal potatisportion och den värsta frukten, om än bara en halv.
Corny:
Då kan jag äta nästan allt nu då, och ändå ligga på en skaplig kolisnivå?! Jag äter ju knappt något för tillfället. Alltså några livsmedel. Ytterst, ytterst lite mjöl (typ redning i såser, men inte mer), och heller ingen mjölk. Återstår ju inte mycket roligt direkt.
hemul:
Har du börjat lowcarba nu då? :lol:
Corny:
Kanske. Men då är det, som sagt, ofrivilligt! Ska räkna på det. Tror att det är ganska nära låga kolisnivån, nämligen. Det som är ganska så tråkigt, är ju att det fett jag får äta nu är olja och typ majonnäs. Jättekul i längden! Inte! Men jag överlever! :cool:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida