Nu är jag japan! |
<< < (8/16) > >> |
Marinda: Det är väl klokt att höra med doktorn och se vad han säger. Min första tanke var annars att du ska ta ner Levaxindosen något, men jag är ju inte läkare. Har du fått tid hos doktorn? |
hemul: Nej, jag har inte kommit fram till sköterskan. Det var ju så jag gjorde i början när jag kände mig hyper, halverade levaxinet. Men det känns inte så bra att hålla på och mixtra så. Förresten, jag läste senare att hypersymptom kan förekomma när man börjar men går över på 26-40 timmar (ja, det STÅR 26!). Det kanske var det som hände varje gång jag höjde dosen. Förklaringen är att det blir en tillfällig överproduktion av sköldkörtelhormon som sedan rättar till sig. Kan ju vara bra att veta kanske. |
hemul: Jaha, mina dubbelslag försvann inte fast jag slutade med jod. Drog ävan ner levaxinet till hälften i 3 dagar utan förbättring. Sen slog det mig att jag kanske fick i mig jod genom att pensla mina vårtor! Så jag slutade med det också från och med igår. Framåt kvällen igår lugnade det ner sig. Inte helt borta än, men nu känner jag bara enstaka dubbelslag, inte kontinuerliga i timmavis som innan, och jag känner mig piggare och klarare, så det verkar ha varit jodpenslingen. :eek: Jag trodde inte man tog upp så mycket genom huden. Det mesta dunstar väl och det man tar upp borde väl användast mest "lokalt". Eller? Jag använde 1 droppe två gånger om dan. Droppade den på ett fat och doppade en tändsticka i den och duttade på de där 3 ställena. För det mesta gick ju inte hela droppen åt en gång. Jag fattar ingenting! Är jag hyperkänslig mot jod eller vad? Satan perkele! Jag vill bli av med torra värkande ögon och muntorrheten och bli skyddad mot cancer jag också! :cry: :cry: :cry: |