Nu är jag japan! |
<< < (8/16) > >> |
Marinda: Det är väl klokt att höra med doktorn och se vad han säger. Min första tanke var annars att du ska ta ner Levaxindosen något, men jag är ju inte läkare. Har du fått tid hos doktorn? |
hemul: Nej, jag har inte kommit fram till sköterskan. Det var ju så jag gjorde i början när jag kände mig hyper, halverade levaxinet. Men det känns inte så bra att hålla på och mixtra så. Förresten, jag läste senare att hypersymptom kan förekomma när man börjar men går över på 26-40 timmar (ja, det STÅR 26!). Det kanske var det som hände varje gång jag höjde dosen. Förklaringen är att det blir en tillfällig överproduktion av sköldkörtelhormon som sedan rättar till sig. Kan ju vara bra att veta kanske. |
hemul: Jaha, mina dubbelslag försvann inte fast jag slutade med jod. Drog ävan ner levaxinet till hälften i 3 dagar utan förbättring. Sen slog det mig att jag kanske fick i mig jod genom att pensla mina vårtor! Så jag slutade med det också från och med igår. Framåt kvällen igår lugnade det ner sig. Inte helt borta än, men nu känner jag bara enstaka dubbelslag, inte kontinuerliga i timmavis som innan, och jag känner mig piggare och klarare, så det verkar ha varit jodpenslingen. :eek: Jag trodde inte man tog upp så mycket genom huden. Det mesta dunstar väl och det man tar upp borde väl användast mest "lokalt". Eller? Jag använde 1 droppe två gånger om dan. Droppade den på ett fat och doppade en tändsticka i den och duttade på de där 3 ställena. För det mesta gick ju inte hela droppen åt en gång. Jag fattar ingenting! Är jag hyperkänslig mot jod eller vad? Satan perkele! Jag vill bli av med torra värkande ögon och muntorrheten och bli skyddad mot cancer jag också! :cry: :cry: :cry: |
Kusin Vitamin: Näe, vad tråkigt. Det låter ju helt otroligt att det lilla du penslar på skulle orsaka problem. Hela 88% av joden på huden ska ju dunsta bort. Det kanske finns någon på det här forumet som har någon idé, de påstår sig veta det mesta om jod iaf. :whink: |
hemul: Jag har sett att den där J Crow där jag tänkte köpa först hänger där. Det var en bra idé, jag kanske frågar där sen. :nod-yes: Jag kände ju inget av hjärtat i början när jag tog lägre dos. Kanske det är så att när reaktionen väl är igång behövs inte mycket. Det måste ha varit penslingen, för i dag har jag bara känt några lätta dubbelslag, men helt borta är det inte. Fattar inte, tycker inte jag tog så mycket att kroppen kan ha lagrat upp? :blink: Förresten har jag kvar de där utslagen jag fick i ena armhålan fortfarande också. På det där stället som gör jodbelastningstest står det att man ska halvera dosen om man får utslag i armhålorna, men det sket jag ju i för Brownstein nämner bara att man kan få utslag, men inte var eller att man ska minska dosen. Ja, visst är det trist! Man hoppas ju alltid att man ska ha hittat lösningen på sina problem. Det värsta är att jag fortfarande tror att jod kanske är svaret. :sadsad: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |