Nu är jag japan!
<< < (7/16) > >>
Fjällmor:
 :yay: :flowers:

berätta meeeeer, vi vill ha en frisk hemul att älska!

:inlove:
hemul:
Jag vet inte om jag vill vara Japan längre. Jag mår helt bra nu, ingen nervositet och så, men jag har fått dubbelslag.  :sad:

Antagligen har jag haft det nästan sedan jag började med jod, men jag todde att det var gaser. Jag är rätt burpig ibland och när man sitter ner, böjd över tangentbordet, så kan det ju kännas som det rör sig lite i mellangärdet ibland.

Men det är mer nu. Antagligen för jag gick upp på full levaxindos igen. Det var därför jag insåg att det nog inte var gas och kollade pulsen. Och jodå, hjärtat hoppar över ett slag.

Jag hade dubbelslag för en 10 år sedan. Då blev jag jätterädd, men de försäkrade ju bara att "det är inte farligt" (som allting annat). Att det skulle bero på något, det ville de inte diskutera, mer än de vanliga psykiska orsakerna förstås. :rolleyes: Först nu gör jag kopplingen. Jag hade ju börjat med levaxin nåt år innan och dosen låg väl fel! Jag googlade "levaxin+dubbeslag" nu och hittade massor.

Vad ska jag göra? Jag vill ju inte sluta med joden men jag törs inte hålla på och mixtra med levaxinet mer själv heller och jag vill inte ha så här mycket dubbelslag. Dra ner till halva dosen jod och se om det hjälper och försöka få tid hos doktorn tidigare än jag tänkt?  :confused3:
hemul:
Jaha, jag lät bli joden i 36 timmar och dubbelslagen blev betydligt färre. Nu har jag tagit halva dosen mot förut så får vi se.

Jag tror också att det påverkade att jag började dela upp det och ta halva dosen på morron istället för allt på kvällen som förut. Det var första delen av dagarna som dubbelslagen var påtagliga. Är det inte så att man har högst halt av sköldkörtelhormon på morgonen, eller minns jag fel?

Hur som, 36 timmars abstinens räckte för att muntorrhet och skavsår i ögonen skulle återvända. :cry:

Jag har börjat se detta som nåt på sikt positivt trots allt. Borde det inte tyda på att jag hör till den tredjedel som kan/bör sänka Levaxindosen om jag får jod?  :thumbsup:

Ska ringa doktorn i morgon och beställa tid, men jag räknar ju med att han kommer att säga till mig att genast sluta med dumheterna. Hur får man tag på en läkare som kan hjälpa en med detta? Känner ni till någon "holistisk" läkare som inte är helt flummig?  En helt vanlig läkare med huvudknopp går bra också. De holistiska mottagningar jag hittade när jag googlade förut verkade vara rena flower power. Jag vill inte sitta och rabbla mantra och skärskåda mitt inre. Jag vill ha utredningar gjorda! :hippie:

Sånt här är liksom INTE vad jag söker. :shake_head:
http://www.mto-hhc.org/sv/page_medicalClinic_ha.html
Tina:
Alltså det är skandal att man ska behöva´laborera med sådant här själv utan stöd från sjukvården. Det är tydligen helt ok att vara "lite trött"  :angrywife:
hemul:
Och lite fet.  :ninja:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida