Sååå synd om mig!!!

<< < (5/5)

hemul:
Båda. Har problem för jag har inte sett någon av dem och inte Jarhead heller som börjar snart på trean.  :ignore:

Kusin Vitamin:
Jag kunde inte äta mjölkprodukter under flera år, så jag vet hur jobbigt det är.
För mig var det inte laktosen som var problemet, utan mjölkproteinet. Det visade sig att det berodde på stress. Nu går det bra om jag tar det lugnt, blir det stressigt får jag vara mjölkfri ett tag.
Fast det är jag ofta ändå. Däremot klarar jag mig inte utan min kokosolja. Jag använder Crearomes luktfria numera. Köpte en 5 kilos med kokosdoft först men jag blev så less på doften att jag knappt fick i mig den.
Tack vare kokosoljan så har jag sluppit värk som jag misstänker beror på sköldkörteln. Höll jag upp ett par dagar så kom värken tillbaka.

hemul:
Samma problem här! Det är gott i viss mat och till frukt och bär, men annars blir det bara för mycket.  :crazy: Men nu gör jag den doft- och smaklös genom upvärmning, så då går den bra t.o.m. i öggröra.  :thumbsup:

Corny:
Kusin Vitamin: Tack!  :inlove: Känns skönt att höra att det kan gå i perioder! För det skulle inte vara roligt att behöva avstå resten av livet! Det finns ju så mycket goda ostar, och de är jag helst inte utan!  :lol:

idalinda:
Jag fixade inte laktos under 20 år, men efter ett tag av LCHF  märkte jag att jag kunde äta alla FETA mjölkprodukter utan problem !
SÅ fantastiskt. så vispgrädde, ost, keso, kesella, 3% mjölk ,ALLT fungerar !!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida