Dr David Brownstein och jag |
<< < (2/6) > >> |
hemul: Bra att du äter nästan som vi, för det tror vi är bra det! :lol: Ja, det är en djungel. Man tror man har alla svaren och plötsligt dyker det upp nåt nytt. Inte lätt att sålla. Jag la till lite jodfakta i första inlägget däruppe för den som är intresserad. |
Corny: Citat från: hemul skrivet 2009.03.31 - 15:24:04 Om allting är rätt så påverkar/orsakar ju både jodbrist och normalkost i stort sett samma sjukdomar. Är båda teorierna sanna, då måste ju vi som joderar oss bli supermänniskor. :thumbsup: Jag tycker ändå det är deprimerande. Alla förlorade år, allt lidande och död. Jag tror jag blir anarkist! Eller också gör jag revolution. :so_mad: Hur äter du, Kusin? Du är väl inte LCHF-are? Har tänkt fråga länge, nyfiken som jag är. :flirting: Anarkism och revolution, alltså! :whistle: Matanarkist och matrevolutionär då, antar jag. För i andra former hjälper det väl inte upp så mycket! :cool: |
Corny: Citat från: Kusin Vitamin skrivet 2009.03.31 - 23:02:20 Citat från: hemul skrivet 2009.03.31 - 15:24:04 Hur äter du, Kusin? Bra fråga. Det funderar jag själv på nu. :confused3: Jag började med anti-candida-kost för ett tag sedan, så jag är väl nästan lchf-are för tillfället. Får se hur det blir i framtiden, jag mådde ju lite bättre när jag började med den och ännu bättre när jag började med jod. Jag tänker äta så jag mår bra iaf. :nod-yes: Det är knepigt det här att det så mycket som orsakar samma symtom. Candida, kvicksilveröverkänslighet, jodbrist, stress, dålig kost m.m. Det måste ju vara sköldkörteln som spökar i alla fallen, den påverkas ju av allt vi äter och utsätts för. Det man måste göra för att må riktigt bra är att täcka in alla riskfaktorer, antar jag. Då blir man nog friskare och mer långlivad än de flesta! :thumbsup: Men nog verkar det som om mycket sånt som skulle ge bättre hälsa undanhålls för folk i allmänhet. Man måste vara intresserad och lägga ner mycket energi på att leta upp saker själv, och inte räkna med att få någon hjälp från de som faktiskt har betalt för att hjälpa oss. :angry: Undanhålls vet jag inte om det gör. Bara det att människor i allmänhet fortfarande tror på det här med lightprodukter och annat fanstyg! Att de som har betalt för att "hjälpa oss", faktiskt gör det, är väl en myt. De hjälper oss med lightprodukter och dylikt, och de flesta tycker att detta är bra mat! Kolla bara VV, och vad de tycker att vi ska äta. Rent bedrövligt! Fram för mer naturlig mat, säger jag då. Vare sig det är frukt, grönsaker eller kött! Jag har förresten en kompis som har brutit totalt med VV:s tänk. Hon har slutat med allt onaturligt fett, hon använder bara naturligt socker när hon använder det (det finns inget sunt "socker" förutom stevia helt klart!, så därför är socker bra!), och hon lagar nästan allt från grunden. Så var det inte för några år sedan. Då var det mycket lightprodukter och liknande som hon använde. Och varför? Jo, för att hon trodde att det var bra! |
hemul: Nu har jag hittat nåt jätteviktigt. TSH ökar när man börjar med jod! :max-shock: Läs drapan jag la till i första inlägget för förklaringen. Vi måste alltså stå på oss om doktorn vill höja levaxindosen och se till att de kollar T3 och T4 också! Fy, detta kan ju sluta riktigt illa om man inte känner till detta och inte törs berätta för sin läkare att man tar jod. :shock: |
hemul: I natt har vi läst om selen och om cancer. Håll till godo. :flowers: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |