Dr David Brownstein och jag |
<< < (5/6) > >> |
hemul: Uppdaterat med lite om barn och om HGH. Mina underarmar kommer att bli helt fantastiska! :inlove: |
Kusin Vitamin: Citat Trots detta rekommenderar han en lämplig dos som kan användas som en utgångspunkt för barn: 0.25g/kg/dag. Det lät väldigt mycket, det kanske ska vara 0.25 mg/kg/dag? |
hemul: Förstår inte vad du pratar om. :whistle: Tack! :lol: Påpeka gärna andra stav- och skrivfel om du ser några. Jag ser ju inte vad jag egentligen skriver så det blir som det blir. |
Tina: Hänger inte med i alla jod-trådar men kan man ta jod som tillskott. Vad heter det och var får man tag i det? Kan man äta för mycket? |
hemul: Ja, man kan ta det som tillskott. Man får tag på det i utlandet. Antingen Lugol's solution eller i pillerform spm då heter Iodoral och är mycket dyrare. Det finns också nåt som heter SSSK eller liknande och är skit. Det är viktigt att det innehåller jod och kaliumjodid i vassa proportioner, vilket är just vad Lugols är. Ja, man kan ta för mycket. Inköpsställen vi hittat för Lugols finns i den här tråden. Ska försöka sammanställa det. Iodoral finns t.o.m. på Amazon. Man kan hitta Lugols i Sverige också, men det är då avsett för akvarier och sånt. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |