Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 16:23:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kycklingfilé med ädelost och bacon  (läst 12319 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« skrivet: 2010.03.15 - 00:02:58 »

Finns något liknande i den här receptskatten, såg jag. Men den här är för god för att strunta i att lägga ut. Enkel är den dessutom också!

Kycklingfiléer
Bacon
Ädelost

Skär ett litet snitt i kycklingfilén, proppa i så mycket ost som du vill ha (och som får plats  :shy: ). Linda sen bacon runt. Jag brukar använda två baconskivor per kycklingfilé, men i vanliga fall ska man visst bara ha en.

Lägg i smörad form och stek i 225 graders värme i ugn i ca 40 minuter eller något sånt. Har inte koll på tiden, för ibland när det har dröjt med maten har jag bara sänkt värmen och ändå har kycklingen blivit god.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010.03.15 - 01:08:11 »

Ädelost är så gott!  :dribble:

Men när kommer receptet på morotssoppan då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #2 skrivet: 2010.03.15 - 22:29:13 »

Jag kollade igenom mina receptböcker idag, men det verkar som att morotssoppan har rymt! Jag har bara gjort den en enda gång, så det är inget jag kan på rak arm. Dessvärre så visade det sig att de recept jag hittade inte stämde överens med min version för fem öre. Ska kolla igenom mina receptpärmar också, och se om jag hittar soppan där. Vi får hoppas på det bästa!  :chef2:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.03.16 - 00:29:39 »

 :sadsad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2010.06.05 - 10:35:40 »

DEN ska jag göra i veckan!  :flowers:

Ha de du ngn god röra till? Eller ngn sås? Vad serverade du till? Jag funderar på ris till familjen och blomkålsris till mig. Alternativt broccolimos. Men då behöver ändå familjen sås......eller var skjutton! Så kan jag ju göra! De får också broccolimos och en liten potatis till. Jag är ett geni!  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #5 skrivet: 2010.06.05 - 15:56:03 »

Jag gjorde saffranssås någon gång, och det bröt bra med sältan. Men tror att det går bra med vad för sås som helst som är mild i smaken.

Ris och sallad har jag haft till i övrigt.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #6 skrivet: 2010.06.06 - 00:44:25 »

Finns något liknande i den här receptskatten, såg jag. Men den här är för god för att strunta i att lägga ut. Enkel är den dessutom också!

Kycklingfiléer
Bacon
Ädelost

Skär ett litet snitt i kycklingfilén, proppa i så mycket ost som du vill ha (och som får plats  :shy: ). Linda sen bacon runt. Jag brukar använda två baconskivor per kycklingfilé, men i vanliga fall ska man visst bara ha en.

Lägg i smörad form och stek i 225 graders värme i ugn i ca 40 minuter eller något sånt. Har inte koll på tiden, för ibland när det har dröjt med maten har jag bara sänkt värmen och ändå har kycklingen blivit god.

Vi gjorde något liknande här om dagen. Fast jag genomstekte kyllingarna först och skar sedan en ficka som jag fyllde med ädelost och virade ett paket bacon runt två filéer så det blev fler än både en och två skivor :lol: Sedan slängde vi in dem i ugnen tills baconen var fin. Gott!!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544