Stevia

(1/8) > >>

hemul:
Stevia kan finnas på hälsokosten, men det är nog rätt ovanligt.

Svenska sajter där man kan köpa.
stevia.se (ok smak men dyrt!)
cayote.nu (inte testat)
ayur-veda.se (inte testat)
På FriendlyShop har esther hittat.
moncaponca köper på Vimishop.


Utomlands finns mer att välja på. HerbalAdvantage har jag handlat från flera gånger så jag kan intyga att man inte blir blåst där. Trevlig support också. Det blir mycket billigare trots frakten.
herbaladvantage.com
Detta är är också deras sajt. Lite mer info där.
http://stevia-plant.com/
http://www.iherb.com/sweeteners (härifrån köper Caroline Cornelia)

Man kan även odla stevia själv. Det verkar som om de som kan ha plantorna ute eller i växthus lyckas bäst, men söta blad blir det även i hemulens fönsterbräda även om mina plantor blir som lianer.  :blush:
Runåbegs Fröer
Impecta (använd sökboxen)



MiaP:
Steviafrön finns numera även i vanliga plantskolor i vanliga fröpåsar och heter Sötflockel på svenska om jag inte minns fel. :wave:

sia:
hemulen
hej är ny här, vill veta mera om hur du beställer stevia från USA enligt länken i ditt inlägg.

Hur stor mängd beställde du, och vilken typ?

Jag har använt två olika sorter, en som är lik potatismjöl, den är dryg, men lite
förarjlig att använda.
Nu har jag en sort som är som strösocker, bra att använda, lite sämre smak än föregående,
men den är dyr...35gram ( knappt 1 dl) kostade med frakt 200kr.
Berätta mera...stevia är en bra produkt tycker jag..

hemul:
Hej och välkommen sia.  :wave:

Extraktet från HerbalAdvantage är potatismjöltypen. Har även grönt pulver från dem, men det tycker jag har en bismak av hö. Lite äckligt. Strösocker låter bra. Var hittar man det?  :cheers:

Först gången jag beställde tog jag bara 4 småburkar och lite andra grejor också. Nästa gång tog jag jättepåsen alban, 1/2 lb, tror jag. De har gjort om nu, det verkar vara lite andra förpackningar.

Jag är ingen storkonsument, även om det kan se ut så. Första omgången gav jag bort rätt mycket av och sålde även en burk vidare. Sen brukar jag använda det när jag lägger in rödbetor och då går det åt lite mer. Storpåsen kommer jag nog aldrig att göra slut på. Är inte så sockerskrämd längre heller, så jag tycker det är OK med vanligt socker som krydda numera och i glass och så. Bara det inte blir ofta och mycket så.

idalinda:
Hej sia !

Jag bara hälsar , för stevia är min hjärtesak .
jag odlar det nämligen. Det blir så mycket att jag hinner inte använda allt som jag torkar under en sommar trotts att vi är 5 i familjen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida