Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 11:00:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skärpt övervakning av läkare  (läst 3727 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2008.11.19 - 06:35:21 »

Förslag om skärpt övervakning av läkare och annan vårdpersonal. Hoppas det går igenom. Det vore sannerligen på tiden!  :fork_off:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1317830
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #1 skrivet: 2008.11.19 - 07:12:19 »

Samtidigt så tillåter de dömda pedofiler att läsa till läkare.  :evil:

Det kostar flera miljoner kronor att utbilda en läkare. Som sen kan jobba och fortsätta begå brott. För vem kan motstå de söta, svaga värnlösa barnen när kommer till VC, klart att doktorn ska göra sitt allra bästa för dem.  :puke1:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2008.11.21 - 19:10:04 »

Jag vet inte om pedofili är försoningsbart i min karta  :mad_roll:,
Ska de verkligen få utbilda till läkare ? Förskollärare då ? :angrywife: :angrywife:
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #3 skrivet: 2008.11.21 - 19:47:26 »

När det gäller förskolan verkar de smått paranoida där när det gäller pedofiler. Är man en man så har man ALLAS ögon på sig. Jag hörde av en kompis som läste till lågstadielärare att en av hans kurskollegor praktiserade på ett dagis under studietiden. Där kramade han om en liten flicka när hon blev ledsen, någon jävla kärring anmälde honom, det hela utreddes och blåstes upp bortom alla proportioner. Luleå universitet valde att stänga av honom från utbildning (dåligt pr och universitet verkar praktisera "alla män är peddos" linjen), mannen har fått ngn form av prick i registret och kan aldrig jobba som lärare till barn. Detta trots att undersökningen las ner när det visade sig att han var en man som gillade barn (som så många kvinnliga förskolelärare) och ville undervisa de i den ålder då vetgirigheten och studielusten fortfarande fanns kvar. Han hade en termin kvar av sin 5åring utbildning. Så massa CSN pengar bortslösade och livet förstört.
Han var ju för övrigt familjeman, med tre småbarn. Soc kopplades in också i den vevan, barnen togs in, han fick inte träffa dem och äktenskapen höll på stryka med eftersom hela jävla cirkusen höll på i nästan två år, om jag inte minns fel. Så han är ett exempel när pedofilparanoian slår riktigt snett.  :evil:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2008.11.21 - 20:03:10 »

Något program av typen uppdrag granskning tog upp det där redan för en 10 - 15 år sedan.

Jag minns speciellt ett fall där barnet omhändertagits. Hon hade hoppat jämfota i föräldrarnas säng på morgonen och råkat landa på pappans ädlare delar. Pappan vrålade och förklarade sedan att hon hoppat på hans snopp och det gjorde jätteont.

På dagis deklarerade hon glatt att "i morse hoppade jag på pappas snopp". Dagispersonalen får så klart sjuka idéer och ringer soc. Flickan omhändertas. Det fanns band man fick se från "utredningen" med flickan där nån psykologtant mer eller mindre tvingar ur henne de rätta svaren. Hon får visa med dockor vad som hade hänt. När hon gör fel, eller säger fel. tas allt om från början tills hon visar rätt och ger de svar psykologen vill höra. Rena utmattningstaktiken. Ungen såg plågad och trött ut.

Det värsta var att även om allt nu nystats upp så var flickan fortfarande omhändertagen - fast allt var ett enda stort missstag. Jag tror att motivering var att hon måste "slussas" tillbaka och föräldrarna fick bara träffa henne med en sosskäring närvarande.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #5 skrivet: 2008.11.21 - 20:06:22 »

Socialstjänsten verkar vara en genomrutten myndighet vars goda intentioner har helt tagits över av politiska agendor och personliga vendettor. De rycker inte in när de behöver men rotar i och förstör fullt fungerande familjer.  :shake_head:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« Svara #6 skrivet: 2008.11.24 - 10:56:45 »

Om ingen skulle krama om min dotter när hon blir ledsen på dagis så skulle jag bli väldigt arg. Det är klart att ledsna barn ska få bli kramade, och det spelar absolut ingen roll om den som kramar är man eller kvinna, så länge man kramas för att trösta.

Jag har läst om män som inte vågar pussa sina egna barn när de lämnas på dagis, tänk om någon tolkar in för mycket i den pussen?

Min dotter har lagt märke till att när jag hänger upp hennes blöta byxor på torklinan så brukar de få en klädnypa i rumpan. Väntar bara på att hon på dagis ska slänga ur sej något som kan tolkas som att jag säter klädnypor i hennes rumpa...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2008.11.24 - 16:05:57 »

 :clapgrin:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544