Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 09:25:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idag år jag bröd för första gången  (läst 2651 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2008.11.06 - 17:43:05 »

Men det kanske inte gills för det var en sån där liten bit på en tandpetare. :lol1:
De demonstrerade salami. Jag tyckte brödet var rätt gott men degigt, men det kanske var degigt bröd. Och så saknade jag smörsmaken.

Salamin var god och det sa jag till demonstratörens förtjusning. Sedan tog jag fram brillorna och började syna innehållsförteckningen. Dar fanns ju så klart hela batteriet av E. Eftesom det hunnit samlas en liten skock så såg inte demonstratören lika nöjd ut när jag la tillbaks körven och beklagande sa; "Tyvärr, men jag köper aldrig korv som det behöver vara smakförstärkare i".  :clapgrin:

Jag älskar när jag får göra sånt där!  :yay: Jag hade också en diskussion om fisk som odlas i skitiga sumpar i  Asien med killen i fiskdisken. Jag köpte salt sill. Vi enades om att det var ett bra val.

Sen gick jag och hämtade kryddorna jag beställt och Taubes bok på "posten". En på alla sätt lyckad dag alltå. :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2008.11.06 - 18:53:01 »

Det där att chokera folk, det är roligt, jag hejar på dig  :thumbsup:!

Min man börjar tycka att jag är pinsam på mataffärer, kan inte låta bli att öppna min mun.
Han tycker att det är Ok om vi köper 40 kg fläsk och ben , så länge när folk tror att vi har hundar  :lmao:
Men om jag börjar babbla med folk hur jag tillagar fläsksvål...

Igår hörde jag att en kvinna frågade efter fläsksvål och expediten visade henne de två sista förpackningar som jag hade missat :tongue:,
Jag vände mig till henne och sade att det var inte konstigt att hon inte hittade det för jag hade rövat allt... jag var nyfiken om  jag hade
hittat en annan fettätare,
men det visade sig att  hon letade efter en decimeterkvadrat av svål på kalkonbröst och tyckte att det var rätt mycket på förpackningarna.
Då var det min tur att förklara att jag hade väl köpt 5 paket av denna vara och tänkte göra snacks av det genom att koka, steka och fritera.
Hon skrattade nyfiket och jag levererade lite mer sanningar om fett och mat in allmänhet.
Hon var också smörätare , så vi kom väldigt bra överens  :cheers:
Loggat
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2008.11.06 - 23:06:03 »

Och jag hejar på er båda, jag brukar själv kommentera i mataffären och har haft en del härliga diskussioner.
Länge leve LCHF!

 :pippi: :clapping:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #3 skrivet: 2008.11.09 - 21:10:37 »

Har själv smakat nån pyttebit bröd nån enstaka gång, och det är inte gott längre.  :sex:
Jo, ett undantag: på Gotland i somras hade vi cykelavstånd till ett stenugnsbageri. Där ville familjen handla varje dag. Smakade av deras inköp, och det var faktiskt ett riktigt gott bröd. Antagligen hade de bra mycket bättre råvaror i det än ICAs/Konsums plastinpackade brödsorter...
Loggat

Ha en fettrik dag!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544