Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 21:51:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Chiligryta med vitkål  (läst 3440 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2008.10.17 - 17:26:00 »

Inget speciellt, men det blir så gott så jag tänkte att jag lägger väl in det.  :lick:

Per person:
  • 150 g köttfärs alternativt tärnad fläskkarré
  • 100 g vitkål
  • 1/2 liten lök
  • krossade tomater
  • 1 dl grädde eller mer
  • lite rökt fläsk eller bacon
  • champinjoner eller annan svamp
  • lite fläsk- eller annan buljong om man har
  • chili, färsk eller sådan där krossad torkad (bitar), så mycket man tål
  • vitlök om man vill
  • salt

Blanda 1/3 burk Willys ekologiska krossade tomater  :inlove: med grädden i en kastrull eller gryta och koka upp.

Strimla under tiden vitkålen riktigt fint. Förpassa den till kastrullen och låt det hela puttra under lock tills kålen är lagom mjuk (tar längre tid än i vatten).

Fräs chilin i fett. Mosa ner köttfärsen och låt den får lite färg. Den behöver inte bli genomstekt, det blir bara torrt.

Ta upp köttfärsen och fräs fläsket/baconet skuret i småbitar, finhackad lök och svamp.

När kålen är mjuk hälls resten i grytan som får puttra utan lock tills det är lagom tjockt. Häll i mer grädde vid behov.

Ris är säkert gott till för dem som har familj/gäster som vill ha det. Mängderna kan man ändra som man vill. Men vissa knorrar när man inte skriver några mängder, så jag tänkte att det är väl bäst jag gör det. Fast jag vet ju inte om det var de mängderna jag tog.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544