Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 10:57:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Malbas tankar  (läst 17911 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
malba
Jr. Member
**

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 58


« Svara #15 skrivet: 2009.09.06 - 21:27:13 »

Ja, vispar och trådkorgar till förvaring av lök/vitlök. Jag har inte Idalindas gröna fingrar, så när jag kom hem från semestern och blomlådan såg ut som en öken gjorde jag blommor i färgad aluminiumtråd. http://malinbilder.fjallstal.se/#60.5
En av fördelarna med att pyssla är ju det att man inte kan äta samtidigt...

/Malba
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2009.09.06 - 21:52:27 »

Vilka söta!  De var ju jättefina!  :smile: :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #17 skrivet: 2009.09.08 - 13:06:40 »

Döda blommor på en låda efter semester beror inte på färgen på fingrarna  :tongue:
Jag har slutat länge sedan med alla blommor i lådor och krukor , de döar ju om jag är inte där och vattnar stup i kvarten.
Det är tillräckligt skrämmande att lämna växthuset och 40 paprika/chili-hinkar för bevattningsautomaten för en vecka eller två  :eek:

Dina blommor kommer även klara kylan, dom är helt perfekta  :nod-yes:
Loggat
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #18 skrivet: 2009.10.15 - 20:48:20 »

Vi har minst två saker gemensamt; dysatletikerstatusen och agget till  :evil: Försäkringskassan  :evil:
Hoppas din tillvaro svängt till det bättre...

 :wave:
Loggat
malba
Jr. Member
**

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 58


« Svara #19 skrivet: 2009.12.30 - 13:52:07 »

Morfar gick bort i mitten av september och det har tagit mycket tid och ork. Mamma vill fortfarande inte ta tag i tömning av lägenheten och nu börjar det bli bråttom, sista januari ska den vara tömd.

Trådkursen blev av. Fick dessutom info att det var en heldagskurs någon månad senare med samma ledare, så jag anmälde mig och gick den också. Det ledde till att jag kom på hur jag skulle göra med fönsterstjärnan jag hade funderat på sedan förra året. Så nu har jag stått på 2 st julmarknader och sålt trådänglar och stjärnor. Självförtroendet har fått sig en jättekick. Kosten och vikten har gått åt skogen, men nu känns det som om motiveringen kommer tillbaka (i alla fall litegrann).

/Malba
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2009.12.30 - 14:20:34 »

Vad kul det låter att stå på marknad och sälja!  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #21 skrivet: 2009.12.30 - 18:07:01 »

Du har haft mycket att stå i ... hoppas att det löser sig med lägenheten också, det är inte det lättaste att tömma en lägenhet efter någon som har samlat på sig saker ett tag  :shake_head:.

Jag förstår att du är stolt över att stå där på marknaden  och sälja dina skapelser.
Jag står på våren med mina plantor och undrar varje gång först  om något blir såld, sedan rullar det bara på och  folk faktiskt köper , då blir man glad  :yay:.

Ta tag i maten den mån du orkar, välj bra råvaror och välj bort värstingar  :nod-yes:
Loggat
malba
Jr. Member
**

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 58


« Svara #22 skrivet: 2011.04.10 - 15:41:26 »

  :wave: Nu var det länge sedan...
Men, jag lever och försöker. Det har än en gång blivit för mycket av allt som inte är bra. Och, är allt runt skit orkar jag inte ta itu med mig själv. Och jag blir lika sur på mig själv varje gång, borde veta bättre. 
Hittade en ny kokbok som fick mig att starta om och det hjälpte: -2 kg på en vecka gör det roligare att fortsätta.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011.04.10 - 17:10:47 »

Välkommen tillbaka! Jag har saknat dig.  :cry:

Kanske lite beskäftigt att föreslå, men... se till att sköta kosten i första hand så får du mer styrka att hantera det jobbiga. Jag talar av egen erfarenhet. Men det där vet du väl själv.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544