Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:03:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kalorier spelar ingen roll!  (läst 15371 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2018.06.11 - 01:41:51 »

Ja, det var nån metod eller någ som hette några bokstäver. Jag visste inte vad det var och orkade inte kolla upp det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2018.06.11 - 02:24:13 »

Mindes fel. Graal var nog att unvika sådant hon inte tål. När hon uteslöt bl.a ägg och mjölk gick hon ner 12 kg på ett knappt halvår. Möjligen har det nåt med antiinflammatorisk kost att göra. Bokstäverna jag for efter var ett test.
https://kolhydrater.ifokus.se/discussions/5af06a3a8e0e7455ef000a4a-antiinflammatorisk-mat-agg#10
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #17 skrivet: 2018.06.11 - 21:36:11 »

Ja IgG-test menar du. Jo hon tycker hon hittat graalen men skriver samtidigt att det är så lite hon kan äta nu att det är svårt med det sociala livet då hon verkar behöva ta bort livsmedel efter livsmedel.

Nu har ju jag mina fördomar och letar efter saker som bekräftar dem. Jag tycker det är ett genomgående tema att de blir mer och mer känsliga och får ta bort mer och mer för att blodsockret reagerar osv.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2018.06.12 - 01:58:16 »

Ja, med kolhydrater tror jag absolut att det är så. Äter man extremlågt så kan kroppen inte ta hand om en tillfällig sockrerrush. Man kanske får känningar som hjärtklappning o.s.v. Fick jag med i början när jag åt extremt.

Men i Maggans fall tycker jag ändå det är positivt att hon äntligen gått ner i vikt. Hon har ju kämpat så himla länge. Är det inte så med intoleranskost att man vanligtvis utesluter allt tänkbart tills man mår bättre och sedan försöker intruducera ivf vissa saker igen lite försiktigt?

Vad går testet ut på då? Utesluter man grej efter grej tills man får mer normala värden på antikroppar? Borde vara risk att alla möjligt slinker med i onödan i så fall.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #19 skrivet: 2018.06.12 - 19:04:38 »

Vad är ett IgG-test?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2018.06.13 - 03:53:41 »

IgG är en antikropp fann jag ut. Så jag antar att man testar nivåerna av dessa. Det låter ju inte som om man får särkilt specifika svar på vad man inte tål.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Immunglobulin_G
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #21 skrivet: 2018.06.14 - 17:40:40 »

Med fodmaps är det ju så att man börjar med att utesluta alla för att sedan återinföra för att hitta vad man faktiskt reagerar på och vilka nivåer.

Men det skulle förvåna mig om hon försöker återintroducera ngt. LCHFarna är ju ofta lite mer svart eller vitt. Tycker i alla fall jag  :whink:

Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544