Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 18:01:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Den digitale doktorn  (läst 4494 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2017.12.04 - 19:53:22 »

Fick just en julklapp från min (privata) vårdcentral.  :x_reindeer:





Smart va? Man måste lista sig. De får betalt. Bäst vore det ju om det räckte med det. Men det gör det ju tyvärr inte, så man måste optimera verksamheten. Steg ett för att maximera vinsten, d.v.s. undvika att patienter verkligen kommer dit och stör och tar upp värdefull tid, är så klart att se till att vara oerhört otillgängliga per telefon. Växeln öppnar 8 och stängs snarast efter det för fler samtal den dagen. Check! Steg 2 är att ha en sur vakthund i växeln som scannar bort de flesta av det fåtal som verkligen lyckas komma fram. Check! Steg 3 - samarbete med digitaldoktorn. Jösses, nu kan de nog fika hela dagen när de klarat av att sjukskriva ett antal för bonnförkylningar direkt på morron. Win-win! Ja, inte för patienterna förstås. Men de var väl aldrig med i kalkylen annat än som inkomstkälla. :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2017.12.04 - 20:05:28 »

Fast jag kan komma med ett tips. Förra vintern fick jag en antal knölar på halsen. Den översta och största förstod jag själv var en lymfkörtel, men det var flera mindre, en bredvid struphuvudet. Och så små var de inte, syntes utanpå så att säga. En del var ganska ömma men jag kände mig inte direkt sjuk. Det var ju ändå lite läskigt, så jag ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte nån borde titta på det. Hör och häpna, vårdcentralen måste haft en pryo den veckan, för jag kom faktiskt fram fast det var efter lunch. Läger-Hilda sköterskan som tog emot samtalet trodde förstås inte att det var nåt allvarligt. Kanske nåt insektsbett (i januari! :lol:). Vänta och se, tyckte hon. Var säkert inget de behövde se.

Då sa jag de magiska orden. Nähä, men jag ringde vårdupplysningen och de ansåg att en läkare borde titta på det här. Då ändrade hon tonläge och blev effektiv. Gräddfil, tid om bara någon timme. Fick träffa en trevlig ung läkare, typ AT, som var så grundlig att det var pinsamt (skulle klämma på hemulmagen, ljumskarna och allt möjligt otäckt). Först när jag gick därifrån gick det upp för mig att det säkert inte bara var för att hon var en färsking hon var så grundlig - hon var så klart orolig för lymfom. Google höll med. Men vid lymfom ömmar inte lymfknutorna, så jag stirrade faktiskt inte upp mig och det var ju heller ingenting. Tipptopp-värden. Troligtvis hade jag haft nån infektion på gång som kroppen vann över sa den snälla doktorn. Men det är väl klart att en sån sak ska kollas upp med det snaraste. Ur patientens synvinkel, alltså.  :whistle:

Så att säga att man ringt sjukvårdsupplysningen var bra! Kan man ju göra antingen man gjort det eller inte.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.022 sekunder med 22 databasfrågor.