Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 15:26:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kan bacillusker frodas i frysen? Ohemul diarré.  (läst 8578 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2008.04.22 - 10:58:58 »

Igår kväll fick jag plötslig och våldsam diarré.  :crap: :crap: :crap: :redface:

Det enda jag kan tänka mig som orsak är att jag åt kyckling som kanske legat lite för länge i frysen till lunch. Men det var en bit Bosarpskyckling som jag delat i kvartar och fryst in. Det här var den sista biten så jag har ätit av den 3 gånger förut, så kycklingen kan inte ha innehållit en kritisk mängd bakterier från början. Är det möjligt att bakterier frodas i frysen?

Det var rätt konstigt. Jag har inte varit magsjuk många gånger i mitt liv, ett par magflunsor och ett par lätta matförgiftningar, plus förstås den naturliga effekten av att äta för mycket surströmming och sånt. Men när det hänt har det alltid varit förenat mad magnip och matthet. Det här kändes ingenting alls. Jag kände inte ens när jag behövde, det var riktig vattendiarré, så jag tordes inte gå och lägga mig förrän jag var bombsäker på att det var över, vilket tog ungefär 4 timmar. Jag kunde också dricka utan att utlösa anfall. Tycker det brukar räcka med en mun vatten för att det ska sätta igång annars.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Langhol
Sr. Member
****

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 384


« Svara #1 skrivet: 2008.04.22 - 13:41:24 »

Har svårt att tänka mej att det beror på kycklingen. Är den rätt tillagad så ska det väl inte vara något problem.
Är det inte nån magbacill som härjar? Häromkring verkar folk ha nån form av magproblem. Under helgen hade jag ordentliga knip och emellan kändes magen knölig. Men samtidigt så kände jag mej inte så dålig som man brukar.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2008.04.22 - 13:45:08 »

Det är ju just det att jag inte kände någonting, varken före, efter eller medans. Mådde inte ett dugg dåligt, ändå var det nog den kraftigaste diarré jag någonin haft.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #3 skrivet: 2008.04.23 - 09:01:30 »

NÅgon har hällt ricin i din kaffe  :confused3:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2008.04.23 - 09:54:19 »

Jag har druckit en (1) kopp kaffe sedan jag började äta så här och det var inte den dan.  :club:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #5 skrivet: 2008.04.23 - 13:26:03 »

Något liknande hände mig en gång när jag hade ätit alldeles för mycket fett under alldeles för kort tid. Då hade jag sprutdiarré som hette duga.
Men i övrigt mådde jag som vanligt. Kanske lite illamående och och en aptit som försvann och det tog en månad innan den kom tillbaka någorlunda.

Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2008.04.23 - 13:44:45 »

 Jaså, det är så den berömda fettdiarrén är!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #7 skrivet: 2008.04.23 - 20:59:37 »

Ska man sträva efter den erfarenheten ? :blink:
jag som har trög mage och måste käka linfrön igen för att överhuvudtaget kunna bajsa  :cry:

Fetdiarré låter väldigt lockande kan jag tala om ... att bli av med matlusten för en månad skulle inte skada heller
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #8 skrivet: 2008.04.23 - 22:35:12 »

Tja....lätt gjort!

Smält 2-500gr smör och gör omelett med det, ät upp allt inom en halvtimme.

Klart!  :flirting:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2008.04.23 - 23:22:01 »

wow  :yay: :lick:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544