Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 23:47:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sidoplanka  (läst 2997 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2017.03.08 - 20:11:33 »

Det tar inte där jag förväntade mig. Nu gör jag iofs mot köksbordet, på rak arm. När man söker så hittar man väldigt olika uppgifter.

Den här bilden visar ungefär de muskler jag trodde skulle tränas.




Den här visar mer hur jag känner. Rumpan, låret och ibland lågt ner i magen, nästan mot ljumsken.




Fattar inte!  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2017.03.09 - 17:51:47 »

Det tar väl mest på de muskler som är svagast och som jobbar hårdast tänker jag. Antar att du har experimenterat med att skjuta fram höften, hålla koll på den övre höften så du inte tippar framåt eller bakåt mm.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2017.03.09 - 19:40:50 »

Inte vet jag. Trodde man skulle föröka hålla kroppen rak? Vilket jag tycker är svårt att veta om man gör i den ställningen. Skulle behöva en spegel.

Ska man förresten spänna mage och rumpa när men gör sidoplankan också?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3 skrivet: 2017.03.09 - 19:48:23 »

Mage och rumpa ska man spänna i nästan alla övningar. Så ja, det ska du.

Och ja, du ska hålla kroppen rak. Men när man inte ser, tror man ibland att man är rak, men så böjer man eller lutar åt något håll. Och då tar det på fel ställe. Eller i alla fall inte där man förväntade sig. Då kan ett alternativ vara att testa att luta eller skjuta fram höften lite för att se om man får det att ta mer förväntat.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2017.03.09 - 20:11:28 »

Vilken av höfterna? Båda? Ska jag sväva där mot köksbordet och jucka?  :lulz:

Vänta nu, menar du inte rak som att man skjuter ut rumpan eller fram höfterna? Jag trodde du menade i sidled, det är det jag tycker jag har svärt att känna. Om jag skjuter den övre höften upp i luften eller om den undre hänger ner.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #5 skrivet: 2017.03.09 - 20:57:03 »

 :tongue_wag: Jag borde gå och lägga mig istället för att tjata här.

Du ska vara rak i alla ledder. Och ja, det är jätte svårt att känna det själv. Därför får du laborera lite till du känne att, ja, nu tar det i rätt muskler. Eller så får du ta det i ditt garagegym när du har spegel eller hjälp.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.024 sekunder med 23 databasfrågor.