Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:37:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ladda mobilen med ved  (läst 18166 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2017.07.23 - 11:48:20 »

Läppstiftet och puderdosan...



Die Mauer får jag väl ta om det blir ett nästa besök... (Ättelägg1 är nog inte "fast för livet" i Berlin... inte för att man inte skulle kunna åka ändå - men med två stycken på olika håll utrikes blir det rätt naturligt att de resor man företar sig blir att besöka dem)
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2017.07.23 - 13:04:26 »

Det heter alltså så på riktigt? Kul!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2017.07.23 - 22:38:25 »

Det heter alltså så på riktigt? Kul!

Är väl smeknamn kan jag tänka... litegrann som det man brukar roa sig med i min hemstad, t.ex:
Scandinavium = "Kålleseum"; Gbg Energis kotor = "Elysépalatset" och så har vi vårt eget "Läppstiftet". Första hotellskrapan vid Svenska Mässan (finns tre nu...) kallades "Högmässan och katolska kyrkan vid Heden = "Hedendomen"... så enkel humor har vi här nere...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2017.07.24 - 00:14:00 »

Jag vet. Det är beklämmande.  :shake_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #19 skrivet: 2017.07.28 - 08:38:32 »


Hipp hipp hurraaaa!!!!

 :clapping:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2017.08.23 - 03:54:56 »

Titta vad jag hittade åt dig, fetsmart. Kan du prova för en billig peng. Tror inte den laddar mobilen dock, orkade inte plöja mig igenom pidginengelskan.

https://www.aliexpress.com/item/New-Arrival-BRS-116-Portable-Outdoor-Camping-Picnic-Wood-Burning-Stove-Foldable-Firewood-Furnace-Charcoal-BBQ/32633690266.html

Vad jag faktiskt köpte var denna lampa.
https://www.aliexpress.com/item/ThorFire-Multifunction-3-brightness-USB-Retractable-LED-Lantern-Portable-MiniLight-Emergency-Lamp-Charger-for-Mobile-Phone/32814527126.htm

Men jag annulerade just ordern. Jag såg nämligen den här först.
https://www.aliexpress.com/item/ThorFire-30-125LM-LED-Camping-Lantern-DC-5V-USB-Rechargeable-Mini-Flashlight-Torch-Light-Lamp-CL01/32811649255.html
Det är en kombinerad ficklampa/lykta som laddas med vev men även USB. Det finns "vevlyktor" som ser ut att ha stabilare upphängning, den blastbågen är det enda folk klagar på. Men det var just kombinationen lykta/ficklampa som jag tyckte var genial. De får genomgående bra omdömen på Amazon och andra ställen, fast är billigare på Ali.

Jag trodde i min iver att den jag beställde var samma fast med möjlighet att ladda mobilen + solcell också. Men den kan inte vevladdas. Så nu kan jag inte betämma mig. Ladda mobilen är ju bra och solcell är bra, men om solen inte lyser dårå? Hade en solcellslampa till cykeln. Funkade jättebra på sommarn, men på vintern laddade den inte fullt, inte ens om den fick ligga i fönstret hela dagen.

Nä, nu beställer jag den med vev som jag tänkte först. Det var ju som nödljus jag ville ha den. Men vilka dummisar som inte kombinerat allt i en lykta!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2017.08.23 - 23:51:09 »

Eller så bygger jag den här https://www.youtube.com/watch?v=JkASPgmjRq8 eller nåt liknande...

Har du blivit prepper?
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2017.08.24 - 02:21:19 »

Men sn sån har ju varken fläkt eller kan ladda mobilen!  :lol1:

Citat
Har du blivit prepper?

Alltid varit!  :crazy:

Nä, bara drömmer om att kunna ge mig ut på långfärd och sova i tält och sånt. Man kan ju alltid börja med utrustningen och lämpligtvis med de mindre kostsamma delarna då. :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2017.09.14 - 23:49:16 »

Nu blev jag för första gången "lurad" av AliExpress. Hade beställt ett par (notera att de säljs i par) resårreflexer att sätta runt handledar eller vrister. Noterade inte att det stod att man även kunde ha dem runt midjan, vilket nog hade väckt min misstänksamhet. 40 cm står det. Jomen det låter ju bra till tjocka vinterjackan, tänkte jag som trodde det var maxlängt. I verkligheten var de 69-137 cm långa. Inte ens mina knubbiga armar fyller ut det! Obs att det är i kortaste läget på bilden.  :lulz:



Nåja, jag gråter inte. $2 för ett par rejäla reflexbälten är inte illa. Men jag ville verkligen ha handledsbanden. Tar ju tid att få hem en ny beställning och i Svergie hittar jag bara såna där stela eländen.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2017.09.15 - 12:37:36 »

Sax + nål & tråd?
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2017.09.15 - 16:28:50 »

Nä, ny beställning - för en hel dollar till. Men jag har klagat också. De där snubbarna gör vad som helst för att inte få negativa omdömen, så det kan ge nåt. Fast de kan ju glömma att jag skickar tillbaks midjebältena. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544