Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 00:30:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Intervju med Ori Hofmekler (The Warrior Diet)  (läst 4196 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2008.04.08 - 22:57:05 »

Bara för dig, Bookia.  :inlove:

http://www.youtube.com/watch?v=KXlYdIVJyEU
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #1 skrivet: 2008.04.08 - 23:31:05 »

Intressant. Det han säger är ju ganska så självklart och känt sedan länge.  :flirting:

Det finns ju stora problem pga alla P-piller som kvinnor tar och som åker igenom kroppen och ner i avloppet där det hamnar i sjöar och rubbar hormonbalansen hos fiskar och övrigt vattenlevande liv. Sen är själva konceptet med P-piller att de ska jävlas maximalt med kroppen. Därför har jag aldrig tagit och kommer aldrig ta hormonella preventivmedel. Av samma anledning vägrar jag soja och sojaprodukter, eftersom de innehåller megamängder av fytoöstrogener som imiterar kroppens egen östrogen och rubbar balansen i kroppen.

Men i övrigt äter jag ju precis så som gubben påstår att man ska, mycket lök, mycket broccoli, blomkål när det är säsong. Det han räknade upp är faktiskt mina favoritgrönsaker. Sen äter jag såklart väldigt mycket fett. Så min viktuppgång bör inte bero på överskott av öströgen.  :blink:
Jag har dessutom kollat min sköldkörtel och den var i tiptop skick. Jag är, enligt doktorn, kärnfrisk. Min blodvärden är skitbra, min fasteinsulin är löjligt låg osv osv, men ändå går jag upp i vikt. Jag är ett vandrande mysterium.  :bang_head:

Får hoppas att intermittent fast gör någon skillnad.  :so_mad:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2008.04.08 - 23:31:52 »

Ja, det kanske inte var så mycket om The Warrior Diet där. Men kanske här?  :shy:
http://www.youtube.com/watch?v=2oyHIbK1UBM


GLÖM DET!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544