Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 14:55:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kattelände  (läst 4593 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« skrivet: 2016.01.20 - 22:36:42 »

Nya kissen verkar känslig för olika sädesslag som de petar in i kattmaten, så vi har fått leta efter sädesslagsfria alternativ. Eftersom vi har en otroligt kinkig kisse sedan tidigare behöver vi hitta mat som de äter båda två. För Rasmus käkar allt han kommer över. Och jäklar vad han fiser och får ont i magen då. Men nu verkade han konstig igen. Arg och kitslig, och såg svullen och lite sårig ut långt nere på magen. Så det fick bli en tur till vet idag. De hittade kristaller i urinen och proteiner och lite äggvita. Det skulle då tyda på en liten urinvägsingfektion. Så antibiotika och smärtstillande till gossen så hoppas vi att det ska få honom att bli lika mysig igen som han brukar vara. Nu på kvällen var han rätt pigg och glad i alla fall.

Allt väl trodde vi då. Men nu ikväll var det kattmadamens tur att vara grinig. Hon skrek när jag lyfte henne, vilket hon inte brukar göra. Och det låg hårtussar runt henne. Jag tror att hon har försökt klia eller klösa sig där det gör ont, för hon hade päls mellan klorna på baktassen. Maken och ena sonen trodde att det var för att Rasmus luktar veterinär och att hon blir påmind om senaste svängen hon hade där med tratt i över en vecka. Men jag envisades med att det inte kunde stämma. Det gick ju bra att klappa henne så länge vi inte lyfte. Men tillslut hittade jag att hon verkar ha ont i vänster framben uppe vid typ armbågen eller strax ovanför. Men hon haltar inte. Dock är ju katter luriga, för de försöker alltid mörka när något gör ont. Idioter. Istället för att berätta.  Så det lär bli en till tur till veterinären imorgon igen. Suck!  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2016.01.21 - 00:27:57 »

Jobbigt när de är dåliga. Och dyrt brukar det bli också. Har ni försäkring?

Det finns ju färdig BARF-mat för katter. Kanske prova det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2016.01.21 - 00:47:17 »

Jo, det är klart att de är försäkrade. Barf har vi inte testat. Nu får vi inte byta foder förrän vi har sett hur det går med kristallerna. Katter är kinkiga med att man byter mat för mycket. De får knas med magen, för det tar sån tid för dem att ställa om magen till ny mat.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2016.01.21 - 04:39:27 »

All mat? Med hundar brukar man säga så när det gäller torrfoder, men inte färskfoder eller typ kött. Det är nåt konstigt med torrfoder.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2016.01.21 - 06:25:45 »

Jag tror det akn vara knepigt om de är vana vid tonfisk och hårdmat och man plötsligt inför rått kött som de inte alls är vana vid.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2016.01.21 - 08:57:18 »

Oj! stakkars kissarna och stackars ni för det är ju så jobbigt!

kristaller i urinen låter inte bra. Kan ju komma genom nya fodret också.

jag har ganska litet förtroende för "diet torrfoder" men man får väl litet på vet.

klappa kissarna försiktigt från mig!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2016.01.21 - 13:24:59 »

Är det sånt där som bara säljs hos veterinär? Den allmänna uppfattningen verkar vara att det är en bra inkomstkälla för veterinären.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #7 skrivet: 2016.01.21 - 16:54:26 »

Den som vi har nu är köpt hos Zoobutiken, så den är väl ok ändå, även om det inte r gratis. Ligger väl på övre skalan prismässigt. Men jag tycker ändå att innehållet ser ok ut. Men så vet vi inte ännu vad han inte tål. Bara att han fiser något kopiöst på spannmål. Men nu fiser han också, så det är inte helt lätt att veta.

Idag är bägge kissarna piggare i alla fall. Isa verkar inte ha ont längre, så vi har kunnat hantera henne. Och inte hittat något sår. Så hon kanske har ramlat och stött sig och därför klöst på det onda så det blev pälstussar. Så vi avvaktar veterinär och ser om hon får ont igen. Då får vi åka iväg med henne. Lillknas är piggelin och glad idag. Medicinen verkar göra nytta. Det är ju så som man glömmer när det är kämpigt, att efter regn kommer solsken.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2016.01.21 - 18:03:57 »

Gerom kött och potäter!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #9 skrivet: 2016.01.21 - 19:50:25 »

De får tonfisk till middan. Annars har vi hårdmat framme hela tiden. Fast frågan är om de ska ha det. Isa är tjock och Rasmus i vardande... Fast för Isa brukar det rätta till sig när hon börjar gå ut mer, på sommarhalvåret.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544