Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 12:37:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bästa stekpannan till omelett?  (läst 17458 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
8: Array to string conversion
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Sources/Subs.php
Rad: 2411
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« skrivet: 2015.10.27 - 17:37:22 »

Jag slog till och köpte två nya stekpannor efter en hel del bearbetning av maken. Jag gillar inte de nonstickbelagda asen. De blir dåliga efter ett år och känns giftiga bara jag tittar på dem. Ja, ni vet ju. Så äntligen fick jag köpa ett par. Jag är lycklig, men herrarna kommer inte alls överens med dem. Jag har kommit på hur man steker omelett i den, men gossen vägrar släppa teflonpannan. Han vill ha en sån för omeletten glider omkring som på en is i den. Det krävs lite mer finess i gjutjärnspannan. Men jag vill inte ha kvar den läbbiga teflonpannan.

I helgen när vi var bortresta fanns det en gammal fin panna där som var helt slät i botten. En gjutjärnspanna alltså. De jag köpte är ganska skrovliga. Men de verkar svårare att hitta de där lena fina. Eller är det att den har blivit instekt och sliten av ålder och användning? Den var helt underbar och jag tror sonen skulle komma bra överens med en sån slät. Någon av er som kan skillnaderna på dem? Var jag kan hitta en slät och och...
Tips? Någon? :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2015.10.27 - 18:35:44 »

Jag tror det är merendels slitage, ja. Har ett vagt minne av att de var slätare från början förr dock. Nå
gonstans har jag läst ett råd om att liksom skapa botten med en stekspade eller vad det var för att påskynda. Men jag vet inte. Tycker inte knottrigheten påverkar faktiskt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2015.10.27 - 20:01:10 »

Jag kör helst med träspade i dem, för det blir ett sånt vidrigt oljud med metallspaden. Jag hoppas ju på att kunna steka pannkakor i dem snart. Men det kanske dröjer innan de inte fastnar. :hm-hm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....