Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 06:58:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Chokladpannacotta med grädde och bär  (läst 25261 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vira
Sr. Member
****

Smörklickar: 12
Offline Offline

Antal inlägg: 332



« Svara #15 skrivet: 2008.04.06 - 10:32:41 »

Då skulle nog vi kunna få det trvligt tillsammans :smile:, jag är van att umgås med hörselskadade :whink:. En av min mans ungdomskamrater som vi träffar fortfarande är gravt hörselskadad. Sen är min ena dotter döv på ett öra. Så man är så att säga van :lol:.
Hör av dej med ett pm om du vill träffa ena kärring som är "nästan" dubbelt så gammal som du :whistle:.
Loggat

Vira
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #16 skrivet: 2008.04.06 - 10:43:28 »

Man är bara så gammal som man känner sig.  :whink:   Klart det skulle vara kul att träffas.

Jag har inte träffat några andra LCHFare än. Min pojkvän LCHFar också men jag tvingar honom att äta bröd med, eftersom han behöver lägga på sig lite. Glennars variant kan bara Glennart klara av, så det är tyvärr uteslutet. Så det blir att kombinera fett och kolhydrater för pojkvännen.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2008.04.06 - 11:01:51 »

Menar du att han inte byggde muskler när han åt LC? Det trodde jag alla gjorde.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2008.04.06 - 11:05:25 »

Men jag är fortfarande redigt hörselskadad även med hörapparaterna, jag måste se ansiktet på de som pratar, då jag är beroende av att läsa på läppar. Jag har jättesvårt att höra om det slamras och låter runtomkring (även med bullerprogrammet) så pubar, restauranger och uteställen i allmänhet är omöjliga för mig. Jag är beroende av en lugn miljö utan massa störande biljud för att kunna vara social, men trots det är folk tvunga att upprepa vad de säger väldigt ofta.
Det är inte många som orkar så jag har blivit jätteosocial med åren. Man blir illa tvungen, men man hittar annat att sysselsätta sig med. Matlagning, programmering, handarbete, bokläsning. Men visst är det ensamt. Tyvärr.  :sad:

Men vad trist. Jo, jag vet att det kan bli jobbigt för alla parter med upprepningar och så. Alla har kanske inte tålamod, men vad hemskt att det är så.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2008.04.06 - 11:17:03 »

Men när han har använt vispgrädde i grytor har det skurit sig för honom med, så han vågar sig inte på pannacottan.  :crazy:
Men det bevisar ju min tes! Det måste vara kärlen. Själv har jag bara varit med om det när vi försökte vispa grädde i en aluminiumkastrull med en rostfri visp (det var på landet och vi tog vad vi hade). Vi trodde det var fel på grädden och åkte till affärn och bytte två gånger. De tittade väldigt konsigt på oss.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #20 skrivet: 2008.04.06 - 11:20:29 »

Menar du att han inte byggde muskler när han åt LC? Det trodde jag alla gjorde.

Jag har byggt muskler men han hade muskler sen innan eftersom han cyklade sisådär 2-5mil dagligen, han bodde i Linköping och alla kompisar bodde låååångt bort så det blev massa cyklande. När han började med LCHF började han bli småsjuk hela tiden, ständiga afte, och täta förkylningar. Jag hade också det problemet när jag precis hade börjat med LCHF, antagligen hör det till under kroppens omställningsperiod. Men i hans fall var det inte bra, han gick ner massor i vikt och är nu underviktig. Innan var han väldigt smal men på gränsen till undervikt. Så nu försöker jag göda upp stackarn, det är bara skinn och ben nu.  :neutral:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #21 skrivet: 2008.04.06 - 11:22:12 »

Men när han har använt vispgrädde i grytor har det skurit sig för honom med, så han vågar sig inte på pannacottan.  :crazy:
Men det bevisar ju min tes! Det måste vara kärlen. Själv har jag bara varit med om det när vi försökte vispa grädde i en aluminiumkastrull med en rostfri visp (det var på landet och vi tog vad vi hade). Vi trodde det var fel på grädden och åkte till affärn och bytte två gånger. De tittade väldigt konsigt på oss.  :crazy:

Jag har testat en vanlig rostfri ikea kastrull....det funkade inte. Jag testade i en svindyr titankastrull....det funkade inte. Jag tror INTE det är kärlen som är fel på.  :shake_head:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #22 skrivet: 2008.04.06 - 11:25:52 »

Men vad trist. Jo, jag vet att det kan bli jobbigt för alla parter med upprepningar och så. Alla har kanske inte tålamod, men vad hemskt att det är så.  :sad:

Jo visst suger det, men det är inte mycket att göra åt. Jag kan inte tvinga folk att vara förstående och jag kan inte tvinga folk att umgås med mig. Man reder sig själv på nåt sätt ändå. Även om det är ensamt.   :swimfish:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2008.04.06 - 11:30:29 »

Jag har testat en vanlig rostfri ikea kastrull....det funkade inte. Jag testade i en svindyr titankastrull....det funkade inte. Jag tror INTE det är kärlen som är fel på.  :shake_head:

Radonhus?  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2008.04.06 - 11:32:45 »

Jo visst suger det, men det är inte mycket att göra åt. Jag kan inte tvinga folk att vara förstående och jag kan inte tvinga folk att umgås med mig. Man reder sig själv på nåt sätt ändå. Även om det är ensamt.   :swimfish:

Det är nog sant att det är så. Har du kontakt med andra hörselskadade då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2008.04.06 - 11:38:31 »

Men du, eftersom det ändå äts bröd och du inte heller nocarbar vad jag förtår, ta lite arrowrot i såsen då. Något bindemedel borde ju råda bot på det.

Tänkte ett tag att du kanske har jättemycket vinäger i, men det kan du ju inte ha haft till pannacottan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #26 skrivet: 2008.04.06 - 11:43:51 »

Det är nog sant att det är så. Har du kontakt med andra hörselskadade då?

Inte nu längre, jag var engagerad i Unga Hörelskadade i två år men det funkade inte för mig. Jag hamnade i en grupp som hade praktiskt taget vuxit upp tillsammans och var väldigt sammansvetsade och umgicks även på fritiden. Jag kom aldrig in i gänget och fick aldrig uppskattning för mitt arbete i föreningen så jag gick ur till slut.
Nu är jag bara stödmedlem för HRF, jag betalar mitt medlemskap men jag är inte aktiv. Så nu träffar jag inga hörselskadade alls. Medlemmarna i den lokala HRF föreningen har en snittålder på 70+, så det känns inte så aktuellt att vara med där.  :whink:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #27 skrivet: 2008.04.06 - 11:45:30 »

Men du, eftersom det ändå äts bröd och du inte heller nocarbar vad jag förtår, ta lite arrowrot i såsen då. Något bindemedel borde ju råda bot på det.

Tänkte ett tag att du kanske har jättemycket vinäger i, men det kan du ju inte ha haft till pannacottan.

Jag äter inte bröd, men min pojkvän gör det. Jag bakar bara brödet. Jag älskar att baka, det är hur kul som helst.  :yay:
Men jag håller mig borta från det, kanske att jag börja smaka små bitar när jag lyckats gå ner dessa nödvändiga 20kg. När det nu blir.  :sad:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2008.04.06 - 11:57:36 »

Jo, men du försöker ju inte äta 0 kh, så ett par g mjöl i en sås är väl inte hela världen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #29 skrivet: 2008.04.06 - 12:32:25 »

Men....jag ska ju försöka vara strikt nu ju...  :max-shock:

Å andra sidan, så står det om IF på Eades sida att man kan gått äta SLV kost och få samma effekt som om man hade ätit ren LCHF kost.
Då kanske lite mjöl i såser inte skulle göra så stor skillnad.  :flirting:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544