Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 20:48:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Oumbärliga cykelsaker  (läst 17689 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #30 skrivet: 2014.04.15 - 14:10:36 »

Jag såg liknande på Biltema. Kolla deras site innan du slår till. Ni har ju en Biltema i dina trakter, till skillnad från mig som är utan.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #31 skrivet: 2014.04.15 - 14:13:19 »

Finns det ofärgade glasögon med UV-skydd? Bara ebbande som slog mig. Att det kunde vara bra. Mörka brillor eller öht färgade ger ju en annan färgåtergivning som käns tråkig ibland.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2014.04.15 - 15:27:01 »

Jag slog till innan jag såg din idé om Biltema, Sorla. Måste ha nåt. Ögonen var fulla med klet när jag vaknade i morse. Har hållt på att köra av vägen ett par gånger också när jag fått in nån ondsint insekt i ögat. Man kan ju inte hålla ögonen öppna när det stinger till så där.

Jo, det klara glaset skyddar också mot UV. Allt glas skyddar ju, men det här är väl plast och hur det är med det vet jag inte, men det stod på någon av sajterna att det skulle skydda.

Gillar det där med att kunna byta glas i dem. Plus att plupparna vid näsan tydligen är ställbara. Och så är det superlättvikt, bara 21 g. Fast det är möjligt att det bara gäller skalmarna. Ultra light frame (21g) står det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2014.04.15 - 15:55:00 »

De har redan skickats. Men piss också, sajten är inte svensk som jag trodde.

 Beställningar under £80 (för närvarande ca 900 sek) skickas med Royal Mail (Posten). Leveranstiden är vanligtvis 7-10 arbetsdagar
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2014.04.15 - 16:19:06 »

Sorla, om du behöver mer grejer så fick jag just dagens reklammail från Cheain Reaction Cycles. De har fri frakt på alla köp t.o.m. 22/4.
http://www.chainreactioncycles.com/staticcontent/postageInfoPage.jsp

Det är ett mycket bra ställe att handla på. Nu när jag redan beställt brillor (typiskt!) behöver jag just inget, men tror jag ska beställa ett par flaskor kedjeolja. Sparar några kronor och det är rätt svårt att få tag på olja i droppflaska här i stan. Ävla spray som hamnar överallt utom där det ska bara.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2014.04.22 - 18:04:08 »

Nu har jag fått glasögonen. Det gick ju rätt fort med tanke på påsk och allt. De varkar bra faktiskt. Sitter väldigt stadigt. Det är gummi både vid näsan och på insidan av skalmarna. Var lätt att byta glas när jag väl tordes ta i lite. De ligger i ett halvmjukt fodral med individuella fack för extraglasen och fodralet har en karbinhake så man kan haka fast det på kläder eller väskor. Jättebra! Enda besvikelsen är att den där dekorationsklutten på skalmarna inte är vit som jag trodde utan silver. HATAR guld och silverkrumelurer! Men men. Eventuellt kommmer jag att få svettproblem för de ligger väldigt tätt mot ögonbrynen, men det är väl så det ska vara med såna här. Får prova dem nästa tur.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #36 skrivet: 2014.04.22 - 19:26:07 »

Ja, det var snabba ryck! Tyvärr tror jag den modellen är tighta, för att det inte ska komma insekter emellan. Jag har precis beställt glasögon jag med. Fast simglasögon. :biggrin:


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2014.04.22 - 21:06:39 »

För att simma eller cykla i? :goggle:

De ska vara ventilerade, men vi får väl se. Man svettas lätt i ögonbrynen tycker jag och ligger de emot så rinner det väl ner i ögonen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #38 skrivet: 2014.04.22 - 23:40:53 »

För att simma i. De skulle imma igen direkt om man försöker cykla med dem skulle jag tro. För att inte tala om hur :crazy: man skulle se ut. :loony:


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2014.04.23 - 00:11:41 »

Var orolig där ett tag!  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544