Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 17:57:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Oumbärliga cykelsaker  (läst 17695 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2014.04.13 - 18:28:28 »

Billigaste Sigman 153:-. Fast där får du betala frakt. Kolla på andra ställen.
http://www.bikester.se/sigma-bc-812-cykeldator-svart-342212.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2014.04.13 - 18:31:47 »

Nä toka! Inte vågar jag lämna den ur sikte. Jag har den i hallen nu. Vågar inte lämna den utomhus medan jag leker med den. (Jag testar väskor och annat. Fick justera om en sadelväskhållare, så nu passar den tillsammans med mobilhållaren brevid.) Jag tar den med på tåget så jag kan cykla i bägge ändarna.  :smile:

Jaha! Tänkte väl!  :lulz:

Men får du ta den på pendeln? SJ är ju skithårda visst, trodde det var samma överallt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #17 skrivet: 2014.04.13 - 20:56:55 »

Åh, tack för hjälpen att söka datorer!  :smooch:

Själv har jag just varit ute och trampat lite mer ihärdigt. Både asfalt och i skogen. Jätte roligt! Tog en cache också.  :lol:

Jag tog med batteripacket och laddade telefonen samtidigt som jag cyklade. Kom nämligen på att jag hade dragit ur batteriet under middagslagningen. Så GPS på och skärmen på ganska mycket medan jag geocachade, och ändå laddade telefonen så fint. En himla bra grej den där telefonhållaren. Den har ingång för laddsladd och med väskan på styret har jag ju inga problem med att göra av batteripacket någonstans. Så något stress med cykeldator är det ju inte längre. Fast jag vill nog ha en ändå.

Igår cyklade i ca 9 km i geocachartempo. Idag körde jag själv i lite högre tempo och då blev det 13,7 km.

Jag jobbar kväll den här veckan som kommer nu. Och cykel får man ta före kl 06.00, mellan kl 9.00 och kl 15.00 och efter kl 18.00. Vilket passar mig alldeles utmärkt under kvällsveckorna.

Lyset funkade för övrigt riktigt bra. En bra funktion är att baklyset fortsätter att lysa ett bra tag efter att jag har stannat. Så man syns om man stannar vid vägkanten. De gammeldags dynamocykellysena var ju kass just av det skälet, att man blev osynlig om man stannade.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2014.04.13 - 22:02:44 »

Vad kul att du kom ut och är nöjd och glad!  :clapping:

Det finns laddmojänger som man kan koppla direkt till navdynamon också har jag läst om. Men jag var snål och avstod navdynamo. Det var ett antal tusenlappar extra för en sån...

Jag är intresserad av vad du köpt för hållare. Jag köpte en hållare/regnfodral som jag trodde skulle ha ingångar men det hade den inte. Så ittans värdelöst! Måste ju ladda hela tiden när jag turfar ju!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #19 skrivet: 2014.04.14 - 08:57:53 »

Jag lyckas inre få till en vettig länk. Men den finns på Teknikmagasinets hemsida. Heter iZound Water Resistant Bicycle Case iPhone 5
Enda nackdelen med den är att den sitter liiite för löst i sin hållare. Man petar den bara lite uppåt i sitt fäste så är den loss. Lätt att tapps om man råkar peta till den för hårt. Jag höll på att göra det igår när jag precis skulle kliva av i låg fart och cykeln tog tvärstopp mg en rot. Knuff med magen och så hängde mobil och skyddet i sladden. Det skulle vara ett snäppe eller någon spärr som ska petas på.




Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2014.04.14 - 09:47:08 »

Lät lite för farligt för mig. Mobilen är min enda telefon. Det är jättesvårt att hitta bra med genomföringar! Skulle helst vilja ha för headset också.

Jag gjorde ett hål i min för batterisladden. Så nu är den inte vattentät längre, men jag kan ivf använda den.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2014.04.14 - 21:48:04 »

Nu tänker jag kapa din tråd. Det blåste nåt överjävligt idag. SMHI spådde soligt hela dagen och runt 5 m/s. Kyss mig...  Hur som, jag fick så mycket sand och skit i ögnen som byarna kastade upp att jag var halvblind. Jag måste ha glasögon! Kan du möjligvis rekommendera några? Du hade ju.

Jag föredrar egentligen goggles framför sådana med skalmar, men då får man nästan gå på skidglasögon och de ser ju inte kloka ut. Vanliga cykelglasögon är ofta så himla spejsade. Jag har hellre nåt töntigt än ser ut som jag tror jag cyklar Giro d'Italia... Och de måste sitta kvar och det får inte komma in småkryp på sidorna!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #22 skrivet: 2014.04.14 - 22:40:18 »

Vettdu jag har inte speciella cykelglasögon. Jag har vanliga brillor för att se något. Har brytningsfel och är lätt översynt. Så solbrillorna har jag såna där med skalmar och hela grejset. Men de täcker på sidorna och passar att ha ovanpå mina vanliga glasögon. Inhandlade hos en vanlig glasögonhandlare.

Annars såg jag ett par spejsade Shimanobrillor som man tydligen måste ha om man ska vara ute på vägarna med cykel.  :crazy: Och en flaskhållare i karbonfiber för dryga 600 spänn.  :loony:

För övrigt var det ingen kapning. Inlägget handlar ju om precis det. Oumbärliga cykelsaker.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2014.04.14 - 22:46:09 »

Shimano? Sån't smäck - Campagnolo ska det vara!  :flirting:

Jaha, visste inte att du var glasögonorm på heltid så att säga. Funderar nästan på att besöka någon arbetarbod och köpa ett par bättre skyddsglasögon modell korg. Det finns väl såna som inte immar igen nu? Fasiken så ärtig jag skulle bli!  :tongue:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2014.04.15 - 05:51:00 »

solglasögonen du kan sätta över vanliga brillor kanske skulle fungera också och dom kanske finns ofärgad också. Bara att springa in i en glasögonsaffär och fråga.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2014.04.15 - 08:54:10 »

Utan glasögon under menar du? Jag tror inte vanliga ligger så tätt mot ansiktet, att det kan komma in knott och skit på sidan liksom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #26 skrivet: 2014.04.15 - 09:47:53 »

solglasögonen du kan sätta över vanliga brillor kanske skulle fungera också och dom kanske finns ofärgad också. Bara att springa in i en glasögonsaffär och fråga.


Precis såna jag försökte förklara att jag har.  :redface:

Såna härna då... http://www.biltema.se/sv/Bygg/Arbetsklader-och-Skyddsutrustning/Oga--Oron--och-munskydd/Skyddsglasogon-26360/  :lulz:


Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2014.04.15 - 09:55:55 »

Ja, typ.  :evil: Fast lite proffsigare. De där immar säkert igen.

Jomen jag fattade Sorla. Men jag har ju inte vanliga glasögon när jag cyklar. Blir det inte konstigt dårå?

Hittade de här som jag tycker ser rätt OK ut, men då var de ju slut i blå. Och rött kan jag inte ha.
http://www.bikester.se/275986.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2014.04.15 - 10:04:35 »

Hittade dem här för 342 ink frakt. På andra ställen (i Sverige) kostar de närmare 600.
http://www.sunglasses-shop.se/cebe/cinetik/elektrisk-bl%C3%A5/29379.aspx

De var snygga i vitt-orange också, men då kostar de plötsligt 674! De blå är nog förra årets modell, för den färgen finns inte på Cebes site.
http://www.sunglasses-shop.se/cebe/cinetik/polerad-vit-och-orange-1/43218.aspx

Vad tror du? Ser de inte rätt OK ut? De har utbytbara glas också. Det tycker jag är bra eftersom jag mest vill ha dem som skydd. Man ser rätt dåligt med solglasögon på kvällen. Följer med klara, gula och grå.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2014.04.15 - 13:41:45 »

slå till! jag tror dom där är suveräna. Jesper hade något sånt förr, när han cyklade på race cykel.
Loggat



Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544