Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 21:11:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Amazon slutar med fri frakt till Sverige!  (läst 36131 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2014.08.12 - 16:54:35 »

Nej, men jag har fått tips om två andra ställen där man kan plocka. Det ena är rätt långt bort dock. Kan ju inte ta 50 kg på cyklen på en gång liksom. Tänkte plocka fallfrukten från våra träd här vartefter och pressa och frysa, så har jag en grund ivf. Borde ju funka.

Jo, jag köpte den. Och vad skönt det ska bli att slänga den gamla som stått på översta hyllan i tretti år och samlat damm och fett. Vilken idiot man är ibland! Synd bara att man inte dricker juice eller är råkostare. Känns ju liiiite slösigt med tanke på det. Får väl se till att använda den här lite oftare än den gamla ivf. Den tror jag bara blev använd den där gången och sen någon gång för att pressa rödbetor.

Tyvärr är den inte prissänkt på tretti längre, Sorla. Men den där rabattkoden kan jag nog hitta igen om du är intresserad.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #61 skrivet: 2014.08.12 - 20:01:30 »

Jag är sugen, men eftersom jag inte vet om jag kommer kunna snyta några äpplen får det nog vara. Mamma skulle kunna använda den, men hon har inte råd varken med eller utan rabatt. Men hon har äpplen. Ett alternativ skulle så klart vara att jag köper den åt henne och hon använder den. Och jag får musten.  :tongue: Hmmm... värt att ta upp med morsan.....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #62 skrivet: 2014.08.12 - 20:29:09 »

Bor hon på annan ort? Annars är det ju typiskt en sån sak som man kan köpa ihop. Minns att du pratade om någon trädgårdsförening eller liknande och såna manuella pressar förut.

Förresten, vet du eller din morsa hur man gör om man vill bevara musten utan att alkoholisera den? Måste man typ konservera riktigt (hetta upp, patentkork o.s.v.) eller ha i dömycket konserveringsmedel? Djupfrysning är inget alternativ.

Vet du förresten, jag berättade för min kompis att jag köpt råsaftcentrifug. Då visade det sig att han hade en Philips magasinerad! Den kunde jag ju ha lånat/fått/köpt! Fast hans är så där 7 år gammal. De fick bäst i test då också, men har säkert förbättrats ännu mer, så jag orkade inte krångla med att skicka tillbaks o.s.v.

Har dåliga erfaranheter av Tretti när det gäller sånt. Föreningen reklamerade en grej en gång och det tog hur lång tid som helst och förvirringen var total med blahablaha-mail. Jättejobbigt för vi behövde prylen. Det slutade ivf med att de skickade en ny maskin och några månader senare krediterade de mig pengarna också! Det var jag som hade lagt ut nämligen. Jag sa inget. Tyckte inte det drabbade någon fattig och vore jag inte så pedantisk med ekonomin så hade jag inte ens märkt det, de skickade inget brev eller så, pengarna bara dök upp på mitt bankkonto :cheeky:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #63 skrivet: 2014.08.12 - 21:00:00 »

Mmmmhm, jag kommer ihåg vagt att du berättade om den reklamationen någon gång för länge sedan. Så det var Tretti det......

Jag tror man måste hetta upp musten om den ska hålla länge. Vi var på Äppelfabriken på Ekerö förra hösten och köpte must. Det var jätte kul att se hur de pressade äpplena i en gigantisk press och förpackade i sån där vintetra. Fast den hettades inte upp. Men då var det begränsad hållbarhet på den. Eller hur skjutton var det...? Jag kommer inte riktigt ihåg.  :shy: Den är ju helt sluten en sån där vintetra. Och vad jag minns var det lång hållbarhet till man öppnade den. Då hade man typ en vecka på sig att dricka upp 5 liter, om jag minns rätt. Nä, jag vill inte gå ed på hur man gör. Men du skulle ju få med en receptbok med din nya press. Står det inget i den?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #64 skrivet: 2014.08.12 - 21:43:59 »

Nej, det var skitlöjligt. Bara ett par sidor. "Recepten" består i förslag på blandningar. Det är inte ens en textbeskrivning utan receptet utan symboler för de saker som ska ingå plus en stor bild på den färdiga produkten. Faktiskt det sämsta jag sett, alla kategorier. Det är så dåligt så jag ska fan ta en bild. Kommer om två röda.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2014.08.12 - 21:52:06 »

Har ni sett något så dumt förut? Det man ser på bilden är alltså ALLT. Hela recptet! Om ni inte visste vad en Bloody Mary består av, skulle ni kunna fixa till en efter det här receptet? :bg:

Jag tolkar det som att man ska tillsätta en hel flaska vodka och sedan spy i två soptunnor.  :puke1:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #66 skrivet: 2014.08.13 - 10:53:08 »

Haha! Den var rolig ju! Observera att de ända har besvärat sig med att översätta Virgin Mary till 12! olika språk.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2014.08.13 - 11:51:48 »

Ja, den är multilingo som bruxet. Vilket också är ett otyg förresten, att man ofta får ETT brux på femtioåtta olika språk, en hel bok. Jag förstår att de skickar med allt och det kanse t.o.m. är bra i vissa fall, men varför inte separata så man kan slänga de varianter man inte behöver? Tar ju plats, alla de där bruxen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #68 skrivet: 2014.08.13 - 20:10:12 »

Haha! Den var rolig ju! Observera att de ända har besvärat sig med att översätta Virgin Mary till 12! olika språk.
   

  :lulz:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #69 skrivet: 2014.08.14 - 12:40:03 »

Flaskan är inte vodka, men worschestershiresauce eller hur det nu stavas. Det är ju VIRGIN mary och inte bloody mary! och soptunnorna är nog salt o peppar.... :) Fast jag håller med att dom liknar mer soptunnor att spy i!

urlöjlig receptbrochyr!!!

förresten heter virgin mary nog Maagdelijke Marie  här i holland :)  :bg:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #70 skrivet: 2014.08.14 - 12:44:47 »

Va? Trodde det var tabasco i Bloody Mary.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #71 skrivet: 2014.08.14 - 20:37:41 »

*facepalm* det förstås!  dumma jag!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #72 skrivet: 2014.08.14 - 20:57:01 »

Man kan tydligen ha både och. Eller kanske antingen eller. :tongue:

A Bloody Mary is a popular cocktail containing vodka, tomato juice, and usually other spices or flavorings such as Worcestershire sauce, Tabasco sauce, piri piri sauce, beef consommé or bouillon, horseradish, celery, olives, salt, black pepper, cayenne pepper, lemon juice, and celery salt. It has been called "the world's most complex cocktail."
http://en.wikipedia.org/wiki/Bloody_Mary_(cocktail)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #73 skrivet: 2014.08.18 - 15:18:12 »

Jg beställde cacao nibs från Amazon ivf. Det var så mycket billigare och fick bra omdömen så skit samma med frakten. Tror de har kommit. Jag köpte en sak till och de delade upp frakten, så säker kan jag inte vara, men det var längre leveranstid på den andra grejen.
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B005UX2Q7W/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Ett helt kilo köpte jag för att frakten inte skulle slå så hårt Jäklar vad jag kan frossa nu!  :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #74 skrivet: 2014.08.18 - 23:20:13 »

Det var nibsen. Jättegoda! Otroligt bra pris också. £10 för 500 g. Jag betalade 60 spänn hos Chokladshopen och det var småburkar, max 100 g skulle jag tro. Det var dessutom 4 år sedan. Mycket mer smak på denna sort och dessutom organic. :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544