Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 02:44:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad heter det på engelska?  (läst 21148 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2014.03.01 - 22:51:34 »

Jag har smakat det. Det var jättegott! Sätt genast igång att torka!  :w00t:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2014.03.02 - 00:27:29 »

Ha! De hade billigare än Fjällröven på Naturkompaniet också. Varför såg jag inte dem förut? De finns också här i stan så jag kan gå dit och kolla.  :nod-yes:

http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=83420
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #32 skrivet: 2014.03.02 - 11:12:50 »

Nä, jag har slut på renar i renförrådet.  :crazy:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2014.03.13 - 18:58:22 »

Nu behöver jag inte veta vad packpåsar heter på engelska, för jag hitttade mina gamla när jag städade på vinden. 3 blå och en gul. Himla konstigt, för som jag minns det hade jag röda och gröna och allt möjligt. Måste ha haft två uppsättningar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #34 skrivet: 2014.03.13 - 21:54:21 »

Den som söker hon skall finna.  :clapgrin:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2014.03.13 - 22:13:44 »

Nää. Hade jag letat hade jag så klart aldrig hittat dem. :shake_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2014.04.05 - 15:35:25 »

Eftersom jag inte behövde köpa packpåsar köpte jag istället de här "fickorna". De är egentligen avsedda för verktyg, så de är ganska stadiga, men känns inte tunga. Men jag ska ha dem till annat småplock. De verkar vara superkvalité, kraftigt tyg, stadiga blixtlås, karbinhakar o.s.v. Det framgår inte, men den mellanstora är i sånt där neoprenliknande material som fodral för små laptops och plattor brukar vara gjorda av. De andra har ett mjukt, galonaktigt material på insidan.  Så jag tror de är ganska vattentåliga, även om antagligen inte täta. Bra pris, tycker jag.

Ville bara tipsa om någon annan behöver. Är ju bra även i resväskan eller närhelst man behöver ta med sig lite grejer som man vill hålla ordning på och ha lite skyddat och skilt från omgivning. Den minsta rymmer gott och väl en stor mobil på längden och då får det rum en massa annat också, så får ni lite proportion på det.



Karbinhakarna gör ju att man lätt kan använda dem utanpå en rygga också. Kan tänka mig att jag kommer att använda en så i höst för saker jag vill ha lätt åtkomliga så man slipper gräva.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #37 skrivet: 2014.04.08 - 12:07:53 »

De är jätte fina! Men nu blir det väl skitdyrt att få hem dem. Om man öht lyckas.  :glare:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2014.04.08 - 13:55:48 »

Visst är de! Ångrar ju nu att jag inte tog två - kan säkert finna nytta för dem hemma också.

Tror att frakten blir £6.40 + $1.10  :sad:
https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=201477630&pop-up=1

Man får helt enkelt samla ihop och beställa många saker på en gång. De har ju tagit bort per item-avgiften och har en avgift per kg istället nu. Så man skulle ju kunna få med flera grejer för samma frakt. Men det är ju inte alls lika kul och praktiskt som att kunna få det när man behöver.

Och sen är det väl fortfarande annorlunda för market place antar jag. Fattar inte varför just Sverige och några andra länder inte får fri frakt. Resten av Europa får det ju fortfarande. Kan man kanske vända sig till europadomstolen?  :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #39 skrivet: 2014.04.08 - 14:21:22 »

Kan man kanske vända sig till europadomstolen?  :so_mad:

Det borde vi göra! Jag vill åka och lassa ett flak dynga någonstans! :kungfu:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #40 skrivet: 2014.04.12 - 08:59:50 »



Kan det här vara skälet till att frakten ska börja kosta med transporterna?


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2014.04.12 - 09:07:58 »

Å fan. Kan inte avgöra om det är bra eller dåligt.

Fast jag undrar om det är orsaken. Vi är ju inte de enda som inte får gratis frakt längre.

From 3 April, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available for deliveries to Belgium, Denmark, Finland, Gibraltar, Iceland, Luxembourg, Netherlands, Poland, Portugal or Sweden.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #42 skrivet: 2014.04.12 - 10:33:10 »

Nä, blir inte riktigt klok på det jag med. Kommer priserna gå upp? Kommer det vara samma utbud som USA?

Nåja, det är väl inte hundra % säkert att det bli ännu.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544