Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 12:45:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad heter det på engelska?  (läst 20811 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2014.02.27 - 19:33:42 »

Man tar väl inte Havarti med sig ut i skogen! Då sticker ju svamparna och gömmer sig!  :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #16 skrivet: 2014.02.27 - 19:51:22 »

Haha!


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2014.02.28 - 06:03:12 »

Havarti? havarti??? googlat..  Hahaha! Ja det borde kycklingklubban nog göra också om den måste samsas med havarti och strumpor där. du behöver lufttäta påsar!
Loggat



ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2014.02.28 - 06:24:23 »

Varför kommer jag att tänka på den där osten som aldrig borde ha fått åka med på tåget?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2014.02.28 - 14:00:32 »

Apropå nätshopping fick jag just en påminnelse om något jag har att hämta på posten. Det står US efter numret och jag antar att det betyder att det kommer från USA och då vet jag vad det är. Det står också Att betala 171:00, vilket betyder att jag åkt på tull.   :mad_viking:

Nåja, det är bara tredje gången och det är en billig kostnad för allt jag betällt från det stora landet i väster under 15 års tid. Men jag är skitsur över att jag aldrig fått den ursprungliga avin! Paketet skickades från USA 7/2. Här har jag gått och väntat och tittat efter avin och riktigt börjat oroa mig. Har dessutom varit och hämtat andra paket den senaste veckan och då låg det ju redan där.  :fork_off:

Posten har blivit så slarviga! Jag har fått avier om paket som visat sig inte ha kommit när jag gått dit, det har lämnat ut mitt paket till en annan person och vägrat hjälpa till med att rätta till det fast personen legitimerat sig! Det löste sig ändå för hon gick tillbaks med paketet och personalen på utlämningsstället hade fått mitt nummer. Jag tog upp detta vid ett senare tillfälle när jag pratade med postens kundtjänst och det visade sig att den första hanläggaren hade gjort fel. De ville veta hennes namn och så, men det kom ju inte jag ihåg och inte heller hade jag paketnumret kvar. Synd det, för hon var riktigt otrevlig. Började med att säga att jag säkert själv redan hade hämtat ut paketet! När hon suckande obäkade sig att kolla vem som hämtat paketet och konstaterade att namnet inte var lika på en bokstav - hon sa förnamnet till mig - bad hon inte ens om ursäkt. Detta med att de inte skickat ut första avin eller slarvat bort den har också hänt förut. Skräp är vad det är!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2014.02.28 - 18:58:42 »

Tull/moms     71,00
Postens avgifter 100,00

 :sad:

Det skulle ju vare helt OK med momsen om man slapp postens förbannade avgift för att inkassera den. Men de har faktiskt sänkt den. Det var 135 eller därikring för några år sedan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #21 skrivet: 2014.02.28 - 19:16:27 »

Men vänta nu...nu vill jag gärna veta vad Ursprungsliv menar med: "Varför kommer jag att tänka på den där osten som aldrig borde ha fått åka med på tåget?"   :blink:  Det kanske har varit upp förut men då har jag missat det i så fall.
Loggat
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2014.02.28 - 21:49:48 »

Eh, vi  nattåg från München till Köpenhamn för några år sedan. I matsäcken var en ost... Som visade sig vara det som luktade så fasansfullt.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2014.02.28 - 22:03:55 »

Har en liknande erfarenhet med en torkad och rökt fårskånk som vi trodde skulle hålla sig fint i ryggsäcken. Att den inte gjorde det märkte vi inte förrän vi blev inbjudna att övernatta hos en familj.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2014.03.01 - 08:48:03 »

inte ute på resa men ett "ostädat" barnrum där det  var svårt att lokalisera vad jäkla lukten kom ifrån... visade sig vara ett paket "vanillevla" typ vaniljkräm som ändå var tom. Men tja..  om det ligger under högar med andra saker...

ska inte berätta det var mitt rum och jag var nog ca 8-9 år.  :biggrin1:
Loggat



berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #25 skrivet: 2014.03.01 - 17:33:51 »

Ursprungsliv, tur att ni inte blev avslängda.  :whink:
Hemul, torkad och rökt behöver kylskåp men riktigt torrkött klarar rumstemperatur ett bra tag.  :nod-yes:
Mynlen,  :bg:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2014.03.01 - 18:07:02 »

Tack, vi märkte det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #27 skrivet: 2014.03.01 - 18:58:35 »

Ja, jag vet att ni märkte det men har du testat riktigt torrkött?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2014.03.01 - 19:57:20 »

Typ jerky? Ja, ätit det har jag men inte testat hur länge man kan ha det. Vill göra eget i min fina tork men jag är rädd för botulism.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #29 skrivet: 2014.03.01 - 21:38:58 »

Torkat renkött är gott men dyrt att köpa. Min svärfar brukade torka renkött men för min man och mig har det aldrig blivit av att försöka.
Loggat
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544