Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 21:44:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vill ha tips om bra tvättmaskin  (läst 8397 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2013.11.19 - 19:18:47 »

Det blev Whirlpool-maskinen. 4900 nånting ink allt. Det var visst en tusing rea på nätet, vilket jag inte fattat, men jag fick så klart nätpriset. Det hade blivit minst 2000 och troligen över 3000 att laga den gamla, så jag tror det var ett bra beslut. Och på den här kommer man åt filtret utifrån och behöver inte krypa ner i trumman!

Den här är på 6 kg också och den gamla var på 5. Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt. De flesta gånger fyller jag inte en 6-kilos, knappt en 5-kilos. Man får väl hoppas att den där tekniken som känner av hur full den är funkar.

Jag lärde mig att alla hushållsmaskiner har såna där itiotfack för tvättmedlet. Det var jättekul när vi pratade om det, för jag upptäckte att det var tvättmedelsrester i facken i flera maskiner. Ja, de provkör ju alla maskiner, sa han. Ja. Och demonstrerar hur ineffektivt medlet sköljs bor också!  :lol: Nä tack, det blir att fortsätta hälla det i trumman.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2013.11.19 - 20:43:41 »

Jag funderar att gå över på flytande tvättmedel när mitt pulver är slut...

men bra med en whirlpool!  6 kilosmaskinen borde klara av hur den fungerar med mindre tvätt. Jag har en 7 kilos, ganska skönt för jag kan tvätta mina filtar och sånt i maskinen. Nu när Jan är borta har jag mycket mindre tvätt. Litet jobbigt ibland att inte få hela trumman fylld.

Grattis till köpet. Låter som en bra deal!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2013.11.19 - 21:22:09 »

Han sa att systemet som toppmatade har inte är lika bra. Det bra systemet väger verkligen tvätten och anpassar allt efter det. Det gör inte de här, men de uppskattar på något sätt. Det blir inte så exakt men funkar ändå. Jag frågade om man kan lita på att halva tvättmedelsmängden blir bra om maskinen är halvfull och det kunde man sa han.

Varför är flytande bättre? Är det inte bara vanligt tvättmedel som är upplöst, typ? Det verkar dyrare ivf. Köper Eldorado. Jättebilligt och fick bäst i test på gamla Plus. Enda nackdelen är att de nu gjort ekonomiförpackningen jättestor - 10 kg!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2013.11.19 - 21:44:41 »

för att man behöver mindre tvättmedel av flytande. Det är itne bara upplöst det var något mer. Minns inte vad. får googla någon dag. Jag hade billigt flytande vid förra tvättmaskinen men den hade ett separat fack för flytande tvättmedel. Med den här var det att det inte skulle användas men det visade sig att det inte ska användas i det där facket däruppe men rakt i tvätten i en sån där plast boll. Det ger mindre tvättmedelsfläckar och "tvållagringar" eller "tvållöss" som det kallas här i holland än pulver.
har mycket pulver kvar också :)
billigaste av Lidl i erbjudande.
Loggat



Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544