Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 08:14:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vill ha tips om bra tvättmaskin  (läst 8396 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2013.11.15 - 19:35:04 »

Jag tror jag blir tokig! Nu har tvättmaskinen pajat också! Eller rättare sagt, det är nåt elfel i den. Så snart jag startar den går huvudproppen.  :bang_head:

Tror den är 3 år, men jag vet inte om det är någon idé att kosta på reparation. Det är Cylinda och om jag minns rätt ska de ha över tusen spänn bara för att komma och titta.

Försöker hitta nåt liknande på nätet. Många maskiner är så krångliga. Hittade en med speciellt program för skjortor t.ex. Hä? Jag vill ha vanliga program, olika temperaturer, ylle-/skontvätt, det räcker. Högt varvtal på centrifugen eftersom jag hänger inne. Toppmatad och liten måste den vara också. Den jag har nu är en 5-kilos, 40 x 60 cm.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2013.11.15 - 19:48:37 »

kolla upp om det inte finns en billigare "vitvarorgubbe" i närheten hos dig. Den fanns hos mig och jag betalade 140euro för att få den lagad, betydligt billigare än  en ny....
annars vet jag inget om det som finns i sverige!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2013.11.15 - 20:13:41 »

Ingen som känner till någon sådan ivf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2013.11.15 - 21:18:55 »

googlat??

jag är glad vi har såna  "obundna" reparatörer!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2013.11.15 - 21:53:25 »

Men ändå. Även om man säger 140€, sådär 1500 SEK, så tror jag jag hellre köper en ny för 4000. Börjar de gå sönder så... Har varit en massa strul med den här maskinen också, fast egentligen berodde det på en felaktig installation.

Hittade den här. Men den verkar ha så förbannat krångliga program. Ju mindre sånt desto bätte IMO.
http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tvattmaskin/AWE8840/whirlpool-tvattmaskin-awe-8840

Usch. Jag hatar sånt här. Förutom att jag inte vill lägga ut pengarna alltså. Det är så tråkigt. Så snart jag läser en ny specifikation har jag glömt den förra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2013.11.15 - 21:58:56 »

Inte om den är  3 år gammal. Då borde man iallfall ha garanti perioden!

Min tvättmaskin är något dyrare. för 140 har jag ingen ny tvättmaskin som fungerar några år till. Min är 6 år och med en ny pump, alltså den delen hade gått sönder, klarar den säkert 6 år till. 140 är 1500 spänn men ändå är det mindre än 4000 Men jag förstår dig om din redan strulat från början. Vetefan vad jag gjort då. Jag har i dom 6 åren varit nöjd över min. och är det igen.  märket LG, tycker dom är bra.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2013.11.15 - 22:46:12 »

Garantin var ett år och denna maskin har jag fått på garantin, så den är förbrukad.

Jag är inte helt nöjd med den annars heller. Den tvättar bra och har precis de program och funktioner jag vill. Men tvättmedelsfacket är felkonstruerat. Använder man det måste man ta loss, skölja och torka det innan nästa gång man tvättar, annars bildas en stor klump av tvättmedel där inne. Så jag häller pulvret rakt i trumman. Vill jag nån gång ha förtvätt kör jag ett kortprogram med lite tvättmedel först istället. Filtret är jättesvårt att komma åt och nu har jag inte ens lyckats få upp luckan på flera månader.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2013.11.15 - 22:48:21 »

Grejen med cylinda är att det kostar runt 1000, minns inte exakt, för att de kommer öht. Så bestämmer man sig att det är för dyrt att laga så åker man på det ivf. Köper man en ny Cylinda får man iofs tillbaks de pengarna, men det tror jag inte jag vill om de inte ändrat på konstruktionen sen sist.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2013.11.16 - 09:26:52 »

då kanske kolla upp det. eller börja använda flytande tvättmedel?  Men du, garantin är kanske ett år men en tvättmaskin borde klara fler år än så. Här i NL har man "borgerliga" lagen med sig. Om en tvättmaskin e.d. går sönder för tidigt har man rätt till en viss kompensation eftersom man kan förvänta sig att en tvättmaskin håller ett visst antal år. Iaf mer än tre.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2013.11.16 - 14:23:55 »

Så är det not inte här.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2013.11.18 - 10:46:24 »

Har pratat med Cylinda. De höll med om att det var läge för ny maskin.

Utryckning ink halvtimmes felsökning: 995:-
Ytterligare jobb: 395:-/30 min

Sen kostar delarna (ink utryckning)
Motor: 3200:-
Kort: 3200:-
Element: 1950:-

Så det absolut billigast är byte av element, vad nu det är, och det lät inte som om hon trodde det var det troligaste felet. Det är ju den enda kostnaden som är i närheten av rimlig. Mer skulle jag inte kosta på. Så det troliga är att jag losar runt en tusing och ändå får köpa ny maskin. Cylindas flotta erbjudande att få pengarna tillbaka om jag köper en ny Cylinda kommer jag inte att utnyttja eftersom vissa saker funkar dåligt på maskinen.

Har kört gräddvispen någon minut i samma urtag och ingen propp gick, så det verkar inte vara något fel i urtaget heller.

Så, nån som har en bra tvättmaskin att rekommendera? Inte för dyr.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #11 skrivet: 2013.11.18 - 16:18:47 »

Jag har en Siemens som jag är väldigt nöjd med.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2013.11.18 - 16:51:52 »

Tack! Kejorna verkar rikta in sig på några få märken nu. Inget urval någonstans.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2013.11.19 - 15:36:27 »

Hittar ingen som säljer Siemens i stan. Så jävla jobbigt sånt här. Nu åker jag till Elgiganten, de verkar ivf vara billigast.

Usch. Här blev man snabbt 10000 fattigare på några veckor. Är bara tacksam att jag ivf har pengarna. För inte allt för många år sedan hade det varit katastrof. Nu är det bara surt.

Min uppfattning är att pengar ska användas till roliga saker, inte sånt här! Nåja, datorer är väl roligt, men bara när man bestämt sig att man ska ha en ny och har tid att planera ordentligt, inte sånt här tjafs. :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2013.11.19 - 18:34:42 »

Ungefär som mig.. litet för många saker på en vecka. blev mer än 1000 euro fattigare på en vecka. bläääh.

hoppas du hittar en tvättmaskin som passar dig!
Loggat



Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544