Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 11:23:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Brödrecept från boken Smörstekt  (läst 5485 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« skrivet: 2008.04.07 - 11:13:45 »

Kan någon skriva av receptet/recepten från boken Smörstekt och lägga upp de här!? Jag är luspank nu (och ett par månader framåt) så jag har inte råd att köpa boken än, men jag vill gärna testa brödet som alla har sagt verkar himla bra. Dock läste jag någonstans att det var väldans massa fibrer i den, i så fall är det mindre bra. Men jag vill gärna se receptet för att kunna avgöra själv.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008.04.07 - 11:25:44 »

 :sad: Jag måste tyvärr be er att inte lägga ut för många recept från sådana böcker eftersom jag inte vill få ett email där någon beklagar sig över att ha fått sin upphovsrätt kränkt.  :blink:

Vill inte vara en trist typ, men nyutkomna böcker kan nog vara ett känsligt kapitel. Det finns ju PM och privat email.  :whistle:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #2 skrivet: 2008.04.07 - 14:06:22 »

Det finns ju PM och privat email.  :whistle:

Aaah, såklart!  :rolleyes:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2008.04.07 - 15:07:19 »

Det finns något som heter citeringsrätt också.  :biggrin1: Men jag är osäker på hur långa citat som är skäligt. En hel låt från en skiva är ju t.ex. inte det. Kan kanske jämställas med ett recept ur en kokbok.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544