Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 10:04:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 365338 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2013.04.21 - 00:47:37 »

Vi sväljer. Och vi springer rätt ofta också, men det har nog delvis andra orsaker.

Jag tror inte på det där att kaffe och te gör att man förlorar vätska. Jag drack i princip uteslutande te förut. Började dagen med två kannor och sen slutade jag aldrig sörpla. Vatten drack jag bara om det inte fanns te. Iofs hade jag mycket mjölk i, men ändå. Jag borde ha dött av uttorkning.

Nu ska jag faktiskt duscha!  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #16 skrivet: 2013.04.21 - 10:19:07 »

Veckovägning 1

Veckans resultat: -1.8 kg
Nu: -1.8 kg ( 92.0 kg)
Hittills den här månaden: -1.8 kg
Totalt från maxvikt: -14.0 kg

Det här är riktigt skumt, istället för lite upp så formligen rasade jag i vikt. Kanske jag hade mer vatten i kroppen efter närmare en månads systematiskt periodiskt fuskande än jag trodde. Du hade rätt Hemulen inte mycket uppgång, ingen uppgång alls faktiskt. (Hoppas det var ok att jag lånade ditt upplägg annars kan jag ändra, tyckte bara det var enkelt och tydligare att redovisa uniformt.;)

Jag har testat 5:2 förr utan spektakulära resultat, har testat 30 kh om dagen då stod jag still. Håller tummarna för att den här kombon av 5:2, PF, 50-80 kh/dag och motion funkar! Verkar om om jag är oförmögen att ändra bara en sak åt gången.. Flubbet känns lite lösare iaf.  :banana:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2013.04.21 - 10:48:01 »

Wow! Vilken fart!  :clapping:

Så klart, låna på du bara!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #18 skrivet: 2013.04.24 - 01:17:58 »

Oooops den här dagen gick inte ihop sig.  :blush: 30% alkohol, 9% protein, 9% kh och 52% fett. Tot 1840 kcal. Jag kan nog bättre imorgon...  :whink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2013.04.24 - 07:33:33 »

 :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #20 skrivet: 2013.04.24 - 14:28:03 »

Gjorde lite enkel matte och konstaterade att jag behöver gå ner ca 21 kg innan jag är nere på ett "normalt" bmi på 25. Ganska skrämmande faktiskt.
Efter att ha gått ner 14 kg känner jag mig inte smal men ganska normal. Jag har nästan alltid legat minst 15 kg över bmi 25 så det verkar väl normalt för mig.
I dagsläge vet jag inte ens vad min målvikt är, jag har inte mycket erfarenhet bortsett från en kort period i 21-årsåldern då jag bantat ner mig till 68 kg och det kändes rätt lagom.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2013.04.24 - 14:40:16 »

Klaga inte, jag har 27 kg kvar till ett BMI på 25.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #22 skrivet: 2013.04.24 - 15:20:20 »

Hehe jag klagar inte, bara spekulerar över hur det blev så att jag uppfattar mig själv som nästan normalviktig  med så många kilon. Motsatsen till anorektikernas tro att deras illmagra kroppar är feta?  :hm-hm:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2013.04.24 - 15:32:03 »

Därför att du alltid varit kraftig antagligen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2013.04.24 - 19:46:11 »

tror mer det är för att man tappat en hel del redan, det är borta och det märks.

Och BMI bryr jag mig inte ett dugg om, hur jag känner mig och storleken på kläderna tycker jag är viktigare.
Just nu känner jag mig inte normalviktig men det gjorde jag när jag vägde 90. Alltså ännu för mycket. Kommer att bli spännande att se om jag känner mig underviktig vid 70 :)
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #25 skrivet: 2013.04.24 - 20:09:33 »

Jag tror ni har rätt båda två. Hur som helst kommer det här ju att ta ett tag så hjärnan ska nog hinna när det behövs.
Jag tror att de flesta utan vidare kan stanna i tid och sluta gå ner. Börjar man närma sig att känna sig underviktig slår man på bromsen. Och sedan går man inte käpprätt tillbaka till normalkost - då vet man hur det går.  :whistle:
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #26 skrivet: 2013.04.25 - 02:14:06 »

Jag är aldrig törstig. Däremot tar jag alltid en mun vatten och silar genom tänderna efter kaffe och rödvin.  :laugh: Det gör jag för tandhygienen.
Det är inte många vattencentiliter som jag intar per dag.
Varför skulle jag dricka mer om jag inte känner törst?
När jag "känner" mig underviktig börjar jag alltid äta mer. Tycker det verkar sunt.  :whistle:
Då frossar jag i nyttiga kolhydrater.
 Min vikt är stabil trots meloner, bananer, potatis och 6 gr kolh. surdegsknäcke.
Jag tror att det är mest min tur i ämnesomsättning som gör att jag kan hålla kolhydraterna höga.
Egentligen är jag alltid förvånad när bromsen slår på och säger; Ät!!
Min kropp har en absolut viktpunkt och jag "nöjer" mig med det.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #27 skrivet: 2013.04.25 - 15:52:05 »

Tja lite vatten dricker jag alltid om inte annat för njurarnas skull, sedan känner jag mig lite vissen om jag inte dricker alls. På lchf drack jag väl 4 dl kanske men kunde nog avstått det mesta egentligen. Ansträngde jag mig kunde det bli nästan en liter men lite jobbigt var det.

Kan nu konstatera att jag triggar på jordnötter. Liten lätt bakfylla hjälpte kanske till också. Gjorde jordnötssås och kyckling till middag. Åt en rejäl portion men slogs efter maten med sötsug och bestämde mig till slut för att göra en liten lchf choklad för att få tyst på det. Ett par timmar senare stod jag inte emot och hämtade påsen med jordnötter och dagens kcal nota slutade på 3200 kcal.
Förr har det varierat med jordnötter, en liten portion har gått bra och andra gånger har jag ätit mer än jag tänkt mig. Tror kanske att det blir mer lättåtgängligt i flytande mixad form. Blir att inte ha jordnötter hemma helt enkelt.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #28 skrivet: 2013.04.27 - 18:57:20 »

Jag har fått osedvanligt mycket finnar på lowcarb. En vecka innan mens men ändå... Det började kanske 5-6 dgr in på nya kosten.
Jag brukar få EN den tiden på månaden. Försöker kroppen tala om någonting? Kan det ha varit en plötslig viktnedgång på nästan 2 kg som gjort att en del skräp i kroppen släppts fri? Hoppas det är tillfälligt iaf.

En del kolhydrater och en del fett kanske inte funkar. Måste man välja mellan massor av kolisar eller "massor" av fett?

Kommer köra på till slutet av maj för att se hur det blir med finnar och det det en chans. Annars känns det ju som om kroppen mår bättre med lite frukt och mer grönt/rotfrukter.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #29 skrivet: 2013.04.28 - 09:18:11 »

Veckovägning 2

Veckans resultat: -1.2 kg
Nu: -90.8 kg
Hittills den här månaden: -3.0 kg
Totalt från maxvikt: -15.2 kg

Nåja vi får se vad det blir nästa vecka för vågen har mest stått på 92 hela veckan. Fattar ingenting  :lol:

Rent viktminskningsmässigt verkar ju lite kolisar och en timmes motion om dagen vara da shit!  :thumbsup:
Loggat
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544