Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 13:20:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kort klänning på bröllop?  (läst 8969 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« skrivet: 2013.03.09 - 15:33:09 »

Panik! Jag ska på bröllop nästa helg och jag har INGENTING att ta på mig!  :max-shock:

Det är ett så kallat eftermiddagsbröllop. Det står ingenting om klädsel på inbjudan, vilket torde innebära att maken ska ha frack. Men det tänker han inte ha.

Jag har bara klänningar som slutar över knät. Inga långklänningar som etiketten på bjuder. Är det ett fruktansvärt etikettsbrott att ändå ha en kort klänning? Kommer jag vara ensam om kort om jag väljer det? Bladdi shit, men jag har skjutit det framför mig. Har liksom inte orkat engagera mig....  :smack_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2013.03.09 - 15:47:49 »

Äää... var det frack skulle det väl stå. Mörk kostym, skulle jag anta, eller t.o.m. bara kostym. Det är ju vår! Gör som Ribbing säger och fråga!
http://www.dn.se/blogg/etikettfragan/2009/04/06/inte-kul-kladkod-2568/
Ganska många kommer att komma fel klädda ivf när det inte är specat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2013.03.09 - 17:10:41 »

Jag skulle räkna med vanlig kostum.
Jag har aldrig varit på ett bröllop där gäster har frack.

Ring och fråga, så slipper du fundera om du kommer felklädd.
Det var länge sen sist jag var på bröllop men jag har aldig tänkt att jag skulle behöva ha en lång klänning
Helt annat läge om det är någon speciell tema som står på inbjudan.
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #3 skrivet: 2013.03.09 - 18:27:07 »

Folk har nu förtiden på sig allt möjligt. Frack har jag inte varit med om de senaste 20 åren jag spelat. Jag har tom sett blåjeans  :shock:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2013.03.09 - 18:34:58 »

Jag kan sno ihop en proper, svart gummidräkt åt dig annars. I en sån är man alltid klädd! :fatangel:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2013.03.10 - 08:25:12 »

Lång klänning är ju bara till bruden och närmaste familjen?  Annars är hemulens dress perfekt
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2013.03.10 - 09:34:01 »

Så ni menar att om mannen tar kostymen kan jag ha en av de korta klänningarna? :hmm:

Gummidräkten kanske kan komma till nytta om ett tag. Beach 2013.....


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2013.03.10 - 13:19:49 »

Om han har kostym kan du INTE ha lång klänning. Det blir jättefel. Ni två måste ju vara på samma nivå oavsett.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #8 skrivet: 2013.03.10 - 13:34:24 »

Svart ska man inte ha på vigsel!! Det är begravningens färg..  :cool:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2013.03.10 - 14:02:51 »

Är det så? Jag minns mest bröllop från min barndom och då hade de nog mörk kostym, men det hade de ju jämt då.

Men jag tänkte på att det är vår och då är väl ljusa färger poppis, eller hur Ninnan?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #10 skrivet: 2013.03.10 - 15:25:23 »

Kort går utmärkt på ett em bröllop om inget annat anges. Visst är det enligt etikett så att om inget anges är det högtidsdräkt som gäller men jag tror inte folk är medvetna om det när de bjuder in. Är man osäker är det bara att ringa och fråga. Det kan ju vara så att de menar valfri klädsel.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #11 skrivet: 2013.03.10 - 16:08:17 »

Om han har kostym kan du INTE ha lång klänning. Det blir jättefel. Ni två måste ju vara på samma nivå oavsett.

Jo, det hade jag lite koll på. Fast en kompromiss hade varit att min klänning var över knät i alla fall. Den jag lutar åt nu slutar mitt på låret. Hmmm, det gör förövrigt den andra klänningen som är reserv också. Jag tror inte jag har någon längre klänning än så...  :confused3:

Svart ska man inte ha på vigsel!! Det är begravningens färg..  :cool:

Inte ens som kavaj över klänningen? Männens kostymer får ju vara svarta. Men skjortan ska väl vara vit och slipsen kulört? Eller får han ha skjorta i annan färg? Eller vit med detaljer i annan färg?

Jag lutar åt en blå klänning med vit kavaj. Eller en mörkröd klänning med svart kavaj.  :hm-hm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #12 skrivet: 2013.03.10 - 17:54:05 »

Det finns faktiskt inga "regler" kvar när det gäller kläder i kyrkan idag.
Jag har sett precis  "allt". Det finns ju inte heller några tabu i samhället heller
 förresten  :whistle:
På vigslar, dop och begr. har jag sett jeans. Röd jacka på begr. osv.
När jag var ung och hemulen barn var det mer noga  :crazy:
Personligen har jag svårt för rött på begr.
Jag tycker dina två klädval är bra. Det visar  att du vill vara uppklädd och det inte är en helt vanlig dag!
Själv gillar jag ju också korta kjolar så go on!
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #13 skrivet: 2013.03.10 - 19:18:52 »

Fundera på om du kommer känna dig bekväm i en lårkort klänning. Det är ju inte så kul om man känner att man kommer dra i fållen hela dagen. Svart kavaj funkar. Jag har haft en svart klänning med guldbrodyr på bröllop, det gick bra. Bara man inte har helsvart eller helvitt.
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544