Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 00:59:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Matt Stones Diet Recovery billigt  (läst 7362 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« skrivet: 2013.02.13 - 20:56:31 »

Just nu kan man köpa Matt Stones Diet Recovery 2 i Kindleversion för bara $3.74, dvs knappa 24 kronor. Gäller tom fredag den 15 februari.

http://www.amazon.com/Diet-Recovery-Restoring-Metabolism-ebook/...

Citat
"Diet Recovery 2: Restoring Mind and Metabolism from Dieting, Weight Loss, Exercise, and Healthy Food" is the ultimate guide to breaking free from the empty hunt for the perfect diet and the counterproductive pursuit of losing weight.

It's true, whether you are cutting carbs, or fats, or eating a vegetarian diet, or going Paleo, or eating a truckload of fiber - or even reducing your calorie intake... All of it has been proven ineffective in every weight loss study ever conducted. No matter what form of dietary restriction you impose upon yourself, your likelihood of not only regaining any weight lost in the initial 6-month diet honeymoon period, but actually ending up fatter than when you started, is a virtual guarantee.

Those that do manage to succeed with intentional weight reduction or harsh dietary restrictions are the people who often do the most damage! Dieting at a young age is not just a prominent risk factor for the development of obesity, diabetes, and heart disease. It's a huge risk factor for developing an eating disorder as well- the most common psychological disease that shaves 25 years off of one's life expectancy.

Needless to say, if you are already viewing a page about a book entitled "Diet Recovery 2", you probably already know this and are looking to break free from repetitive dieting cycles and the obsessive habit of micromanaging the details of your diet-of-the-month. And that's what "Diet Recovery 2" is meant to help you accomplish, once and for all.

Don't you miss just being able to eat and not think about it? Be able to go out with friends or home for the holidays without worry and fear about what's going to be served as if having gluten or refined sugar is on par with a game of Russian Roulette?

When you are ready to let go, this can be your guide- vastly more freeing and probably more effective because of it than the original version of the book.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2013.02.14 - 06:49:48 »

Men om man "bara äter", så blir det ju som förut. :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #2 skrivet: 2013.02.14 - 08:14:27 »

Det är inte bara att äta det handlar om. Även om det är en av strategierna.
Enligt honom handlar det om "anti-stress S’s – starch, sugar, salt, and saturated fat " plus mängden vätska som är en rätt central del av hans filosofi.

Anmäler man sig på hans hemsida så får man hans Starter Kit om man vill läsa lite mer om hans filosofi.
http://180degreehealth.com/
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2013.02.14 - 08:23:55 »

Jag tror jag har haft det. Men det kanske är uppdaterat nu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #4 skrivet: 2013.11.29 - 15:40:10 »

Just nu kan man ladda ner boken helt gratis från Amazon och enligt MS kommer alla hans böcker att finnas gratis ett par dagar då och då. Han har tagit ner sin blogg - jag gissar att det är för mycket där som han inte längre tycker stämmer - och istället kommer han ersätta den med månatliga nyhetsbrev där man bl a kommer att få reda på när böckerna är gratis.

Citat
Diet Recovery free starting Black Friday!       

I told you fools this free book business is no joke!

Diet Recovery, my original book on raising metabolic rate (updated in September), is now completely free through midnight pacific on December 3. It is my pleasure to bring it to you for free. I ask for two small favors in return:

Tell as many people as you can about the free book while it's free. Just about anyone with an interest in health will get some good value out of this book, so please don't hog it all to yourself.
Please leave a short review of the book after you are done reading it. The more reviews, the more people will take notice of this book and give it a try.
My information may not be suited for everyone, but there are literally millions out there in dire metabolic shape that have never heard of Matt Stone, and whose life could be dramatically improved if they were to find out about this book. Please share it and review it to help it get in those people's hands.

"Purchase" this eBook by clicking

http://www.amazon.com/Diet-Recovery-Restoring-Metabolism-Relationship-ebook/dp/B00AFG09FU/ref=la_B001KIM1IA_1_5?s=books&ie=UTF8&qid=1385735822&sr=1-5
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2013.11.29 - 16:10:28 »

Lyckades du med det?

"XXX we did not find a Kindle device or a reading app that supports this item registered to your Amazon account.
Register a free Kindle reading app and try your purchase again"

Men ingen länk till hur/var man ska registrera. Du underkänner säkert min Sony ivf efter som den inte stöder Kindles format. Kan någon som får ner den dela med sig kanske? Konvertera kan jag!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2013.11.29 - 16:11:50 »

Aha! De listar en massa gratisappar därunder! Jag trodde de ville att man skulle köpa platta. Försöker igen!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2013.11.29 - 16:17:51 »

Nu gick det bättre. Nu ska jag bara lista ut var den lagrar böckerna också.

Tack för tipset! :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #8 skrivet: 2013.11.29 - 18:53:21 »

Tur det löste sig för dig för jag hade nog inte kunnat hjälpa dig.

Till min kraschade PC laddade jag ner ett Kindleprogram och sen fanns böckerna när jag startade programmet.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2013.11.29 - 19:11:20 »

Jag vill ha ut dem för att konvertera dem till epub så jag kan läsa på plattan. Men det står var de är under Options och man kan ändra det också.

Synd att amazon hittat på sitt eget format. Har läst att det egentligen är samma som mobipocket.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #10 skrivet: 2013.11.29 - 19:34:57 »

Tack för tipset!
Loggat

Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #11 skrivet: 2013.11.29 - 20:51:08 »

Jag vill ha ut dem för att konvertera dem till epub så jag kan läsa på plattan. Men det står var de är under Options och man kan ändra det också.

Synd att amazon hittat på sitt eget format. Har läst att det egentligen är samma som mobipocket.

Men det finns väl Kindleappar även till androidplattor?
http://www.amazon.com/gp/feature.html?ie=UTF8&docId=1000493771&ref=kcp_ipad_mkt_lnd
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2013.11.29 - 22:12:07 »

Jag har en läsplatta, inte en surfplatta. En sån med elektroniskt bläck och utan eget ljus, du vet. Jag kan inte installera några appar på den. Det går jättebra att konvertera, så det är inga problem.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #13 skrivet: 2014.02.14 - 17:03:40 »

Det finns en recension av Matt Stones bok på den här bloggen

Citat
Some truth about me: I have cold hands and feet. My temperature is 96.6. I have fatigue and low energy. I’m bloated often. I have a really strong desire to be perfect. And I am ready for change.

I actually reached out to Matt myself for a little additional insight and help. He gave me some really great recommendations and challenged me to up my calorie/carb intake with lots of good foods like fruit, honey, maple syrup, rice, etc. and see what it does for me while still training. I’m actually GAME. I’ve been so picky with my body, only doing what the ‘bodybuilding experts” suggest but I’ve never actually been on a quest to see what works for me. This book inspired me to start eating differently to see how my body responds.

I will be the one experimenting. I will be the one eating what I want to eat. I am not following a meal plan for once…. just following my body.

So honestly, if any of these things are resounding with you, I highly recommend getting one of these copies online. In fact….Matt is giving away his books for free ALL of this month, one at a time. It’s his birthday month so he decided to give back! It’s the perfect time to get your own copy of Diet Recovery (I suggest 2) and start RECOVERING. You can find out ways to get his books for free by signing up on his newsletter here, or if you want to get it now you can find them on Amazon

http://moonfitness.net/2014/02/09/diet-recovery/
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #14 skrivet: 2014.08.25 - 17:57:58 »

Nu finns Diet Recovery 2 att ladda ner gratis på Amazon för absolut sista gången.

http://www.amazon.com/gp/product/B00BEJOSFY/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=390957&creativeASIN=B00BEJOSFY&linkCode=as2&tag=180degr-20
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544