Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 16:11:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tortyr av gamla och dementa människor i akutsjukvården  (läst 2508 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2013.02.02 - 15:30:09 »

http://www.expressen.se/ledare/eric-erfors/jag-anklagar-dig-filippa-reinfeldt/

Tack till fetsmart för tipset.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2013.02.02 - 20:07:10 »

Man ska aldrig hamna på akuten...  :nonono:


Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2013.02.03 - 09:24:03 »

Inte om man inte är frisk och orkar slåss.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #3 skrivet: 2013.02.03 - 11:27:17 »

Man blir alldeles ifrån sig när det ska ta 4 timmar för något så enkelt som att sätta ett dropp med salt. Tyvärr tror jag inte det är något ovanligt med saltbrist. När ska man ge råd om ökat saltintag för äldre? Eller gäller det även yngre...?

Matt Stone gillar salt!
Citat
It’s so dumb.  The people down in “dietary” are giving him unsalted food.  Meanwhile, the doctors are trying to perk him up by pumping saline into him.  Know how much salt is in a liter of saline solution?  9 GRAMS!  About the same as 3 double cheeseburgers and a half bag of sea salt potato chips.  Where is the disconnect?  These people work right down the frickin’ hall from one another.  Why is one using salt to save lives while the other is mistakenly thinking they are saving lives by restricting salt?  To borrow a phrase from the movie character Patches O’Houlihan, “it’s like a bunch of retards trying to hump a doorknob.”

http://180degreehealth.com/2012/09/sarcopenia
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544