Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 13:53:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Det här med att man inte ska träna varje dag  (läst 16709 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2013.01.02 - 13:26:41 »

Visst gäller det bara om man tar ut sig, typ styrketräning eller hård konditionsträning?

Om jag t.ex. vill cykla nån mil varje dag utan att pressa och sen längre turer 2-3 gånger i veckan, det kan väl inte vara negativt? I så fall skulle det ju vara dåligt att cykla till jobbet eller skolan också. Visst?  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2013.01.02 - 14:02:47 »

Japp, rätt uppfattat.

Lågintesivt är bara bra varje dag.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2013.01.02 - 14:44:10 »

Jippi! Jag vill träna upp mig så jag får längre räckvidd. Förra sommaren cyklade jag bara för att det var kul liksom, utan någon plan. Jag tränade ändå upp mig rätt bra, men tanke på att jag knappt rört mig alls mer än korta promenader på decennier och definitivt inte cyklat. Jag tror 3.5 mil var min längsta tur. Jag hade nog klarat längre än det mot slutat på sommaren om jag inte blivit helt fokuserad på svampplockning. Jag skulle vilja kunna cykla åtminstone 5 mil utan att det bekommer mig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #3 skrivet: 2013.01.02 - 15:15:28 »

Jag körde ju Fitnessfighten med en timmes styrke och konditionsträning varje dag i en månad och det funkade faktiskt för en kortare tid. Visserligen ingen tung styrketräning, många övningar typ plankan, armhävningar, höftlyft och armhävningar men några byggde man på med hantlar typ benböjar. Jag blev i alla fall rejält svettig så det droppade om mig så det var ingen mesträning.

Men lågintensiv träning tror jag är jättebra. Såg du inte det där BBC-programmet som jag tror Vetenskapens värld sände med Michae Mosley där de visuellt kollade blodfetter efter en skotsk frukost. Första dagen gjorde han inget särskilt innan men sen gick han en jättelång promenad kvällen innan han åt andra frukosten och tog andra blodprovet. Det blev rätt stor skillnad i mängden fett.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2013.01.02 - 17:38:33 »

Nej, det såg jag inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #5 skrivet: 2013.01.02 - 19:36:33 »

Men jag tror du länkade till den  :whistle:

http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,3147.msg56343.html#msg56343
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2013.01.02 - 19:39:09 »

Jaså, var det den. Det var den där man fick se att vissa var non-responders, va? Kommer inte alls ihåg det där med blodfetterna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2013.01.03 - 01:40:23 »

låter härligt med så långa cykelturer Hemul!  :inlove: jag saknar cyklingen faktiskt.. levde ju praktiskt taget på cykeln om sommrarna förr... men det finns ingenstans att ha cykeln på där vi bor nu... ja om man vill ha den kvar alltså!  :whistle: .. sen finns inte heller några direkt roliga ställen att cykla på heller... så jag får tålmodigt vänta tills vi har hus sen..  :bang_head: när nu det blir av!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2013.01.11 - 06:42:09 »

Ta in den i lägenheten! Du kan hänga den på väggen, du vet så där som man kan se i amerikanska filmer.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #9 skrivet: 2013.01.11 - 09:41:13 »

Lågintensiv träning är nog det som är bäst på vår nivå. Och det kändes skönt att det verkar finnas en studie på det också. Har inte läst det hon länkar till, så jag har bara läst AS slutsats, men det räcker bra för mig.  :nod-yes:


http://4health.se/motion-minskar-stress-eller-okar-stress
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2013.01.11 - 11:18:00 »

Men jag är inte stressad, så jag kan köra hårt varje dag då! 
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2013.01.11 - 14:44:11 »

Igår blev jag less på att stå och vänta tills Linnea är klar med ridningen, när hon rider på Charlie, ponnyn hon "tar hand om" två ggr i veckan. Det är hos en kompis alltså inga andra människor i närheten. Så jag tänkte att jag kunde träna litet gran, få litet mer "prononcerade" muskler eller så. Så jag gjorde 30 squats medan jag höll fast mig i staketet. Och litet andra "övningar" Så nu plockat fram Mark sissons och ska nog göra litet övningar varje gång jag är där. Blir iallafall 2 ggr i veckan :)
Inget då man ska ligga på marken e.d. därtill är marken för lerig. men stående eller lutande mot vägg/staket. Få se vad jag kan hitta mer för övningar!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2013.01.11 - 15:12:25 »

Jättebra! De där prylarna funkar. Armhävningar mot stöd funkar men man måste ner till minst diskbänkshöjd. När jag gjorde mot vägg hände ingenting. När jag flyttade till diskbänken fick jag små bullar (ovanför de stora bullarna  :bg:) direkt. Lägre kan jag tyvärr inte gå. Det känns direkt i korsryggen. Hängbuken gäller på.  :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2013.01.11 - 15:53:40 »

armhävningarna gjorde jag mot stakethöjden. har ca 3 olika höjder att använda :) Om ett år kan jag nog göra plankan eller nåt. *fantiserar*
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #14 skrivet: 2013.01.11 - 17:08:29 »

Jag läste i senaste Runners world om en kille som gav sig den på att gå en mil varje dag. Det höll han på med i ur och skur, snart kunde han öka farten och till slut springa hela milen. Nu är det lite långt för min del att göra varje dag men jag gillar tanken. Funderar på att göra samma grej men halva sträckan. Hade tänkt starta idag men vädret lockade inte, hatar snålblåst och snö.
Loggat

Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544