Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 18:54:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Muskler bränner mer kalorier än fett  (läst 3437 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2012.10.05 - 06:36:08 »

Jo, kanske det. Men hur mycket? Jo, om man lyckas lägga på sig ett kilo muskler, och det är ganska mycket och kräver en hel del jobb, då bränner man i vila - taa-taa! - 13 kcal mer per dag. Va bra! Då kan man unna sig drygt 1,5 g smör extra. :lulz:

http://www.bodyrecomposition.com/research-review/dissecting-the-energy-needs-of-the-body-research-review.html




Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1 skrivet: 2012.10.05 - 10:11:56 »

Woaw!
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2012.10.05 - 12:11:03 »

Men hur vet man säkert att det är muskler, och inte fett?! Det känns ju mer som gissningar och antaganden/förhoppningar att man har lyckats bygga på sig.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012.10.05 - 13:02:15 »

Hä? Hur man vet vilken typ av vävnad som förbränner vad, menar du? Jag vet inte, men tydligen kan man avgöra det på nåt sätt. Det intressanta är ju att en massa flum om hur mycket muskler förbränner i vila cirkulerar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2012.10.05 - 13:10:04 »

Jag blir alltid nyfiken på tekniken bakom. Hur kommer man på hur det kan mätas, för det första? Och hur vet man att man har mätt rätt och fått ett användbart resultat, för det andra? Och hur är det sen tänkt att jag, som mottagare av budskapet ska kunna använda kunskapen? Rent praktiskt alltså.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544