Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 16:39:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: "matens pris"  (läst 11939 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2011.10.15 - 03:49:14 »

kombinationen av båda kanske.  :nod-yes:  hur som så har jag laggt av med att köpa sånt kött.. köper inte vaccat kött heller. med undantag av den ekologiska gris som jag kötte av en eko bonde här för inte så länge sedan. det köttet fick vi vaccat från slakteriet.  :nod-yes: annars är det ´i stort sett bara kött från citygross som funkar.  :nod-yes: .. det är bytiksstyckat och ligger i såna där vanliga svarta frigolitbyttor med lite gladpack över.  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2011.10.15 - 03:52:54 »

Japp, City Gross all the way. Inte för att jag blir sjuk av köttet, men jag är less på de där slamsorna som ser ut som roadkill.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2011.10.15 - 03:55:52 »

 :lulz: håller helhjärtat med!
på City Gross köttavdelning så ser man ju faktiskt vad det är för sorts kött! och det finns många olika delar att välja på.  :inlove: älskar deras köttavdelning!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2012.09.28 - 00:11:46 »

"Matens pris" finns nu på eLib.
http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186933051
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2012.09.28 - 07:55:44 »

 :thumbsup:
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #20 skrivet: 2012.09.28 - 08:38:09 »

Inte luktar det illa när man öppnar CGs köttförpackningar heller. Känns hela vägen igenom fräscht.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2012.09.28 - 14:11:05 »

Ja fy sjutton. Jag köpte för andra gången sedan CG öppnade kött på en annan affär. Det var extrapris på revbenssjäll på den nyöppnade Coop-butiken. Det var vacumm, så jag fick lov att fråga om det var riktiga revben eller såna där torra från bog, gick ju inte att se alls hur de såg ut. Expediten kunde inte heller avgöra det men vi enades om att det brukar stå bog om det är det och det visade sig stämma. Men taskigt styckade var de. Atmosfär var det nog också för de stank. Den där äckliga doften går ju aldrig bort, hade glömt hur det var. Massor med köttsaft rann så klart ut paketet också. Usch. Aldrig mer. Det är värt att åka till CG och bunkra, men det är trist att aldrig impulshandla kött när man blir sugen på nåt speciellt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544