Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:25:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: LCHF tonar ner fettet  (läst 26675 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #30 skrivet: 2012.04.20 - 11:25:12 »

Lyssnade på Jonas Bergqvists föredrag om LCHF och träning som kostdoktorn lagt ut. Han nämnde vid flera tillfällen att det inte var frågan om massor med fett, "bacon som flyter i smör", utan helt vanlig mat. Har märkt liknande uttalanden ganska ofta. Tycker man fettet givit LCHF dåligt rykte månne?

Tyckte det var ett trevligt föredrag med rätt balanserade åsikter. Retade mig bara på det där jäkla finncrispet som alltid ska med på ett hörn. Hur kan man i samma andetag säga att mjöl är gift och att ett finncrips är OK? Ska jag äta bröd ska det åtminstone vara riktigt bröd. Finncrips, bläää!  :tongue:

När jag räknade på sakerna så tyckte jag att det var ganska vanlig mat jag åt och ändå fick i mig allt fettet jag skulle ha. Hörde någon i affären för ett tag sedan som snackade om att han hade varit på någon utbildning om lchf där de skulle dricka ren olivolja. Är man tvången att göra sånt kan jag verkligen se att fettet ger lchf dåligt rykte  :puke1:

Annars så gillar jag mina Finncrisps. De är billigare än nöt/frö bröden jag bakat och äter till helgerna, och är något att ha pålägget på :)
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #31 skrivet: 2012.04.20 - 16:52:48 »

Läs Anna Hallén, hon har en bra syn på LCHF tycker jag.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #32 skrivet: 2012.04.20 - 17:16:29 »

Linika lever  :clap_jump: :bearhug: var har du varit??
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2012.04.21 - 03:42:50 »

 :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544