Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 13:11:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Storlekshjälp igen  (läst 17154 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2012.04.25 - 12:00:11 »

Hittade några kortärmade skjortor jag kan tänka mig på Cellbes. Men jag har aldrig fattat hur såna här storlekstabeller funkar.
http://www.cellbes.se/kundtjänst-måttabell-34

De har dubbelstorlekar också, som gör det ännu svårare. Om jag lyckades mäta rätt är jag 114 cm runt magen där den är som tjockast. Det skulle väl bli ungefär 54 då (112 cm). Men då blir det 54/56 eller den mindre 50/52.

Det är bl.a. den här skjortan. Den ser ju rätt påsig ut i modellen. Törs man inte ta lite mindre då? Jag drar ju inte så mycket över axlarna och höfterna, det är bara magputet som ställer till det. Jag har en från dem som är 58/60, alltså en storlek större än den jag borde ha enligt tabellen och den får jag in 3 knytnävar på högkant under, alltså alldeles för stor. Törs jag ta två av deras dubbelstorlekar mindre då tror ni? Jag blir så förvirrad av sånt här.  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1 skrivet: 2012.04.25 - 12:26:13 »

Ursnygg skjorta!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2012.04.25 - 12:29:06 »

Åh, vad fin!  :clapping:

Men jag avskyr dubbelstorlekar!  :smack: De är skit! Men jag skulle nästan våga chansa på den mindre storleken. Jag tror du ska ta mer hänsyn till byst och axlar. Som du säger, den är ganska bylsig i midjan. Och du är ju på väg neråt i storlekarna. Den större skulle bli för stor, tror i alla fall jag. Nä, jag skulle kolla bystvidden och låta den var med i beslutet också. Annars får du väl skaffa gördel!  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012.04.25 - 12:32:49 »

Skulle ha spart mammas höfthållare.  :bg: Ja, jag tyckte den var rätt OK. Funderar på turkos och aprikos. Ville egentligen ha blå och röd, men de var så mörka.

Då tänkte jag inte alldeles fel då! Jag tror jag kör på det. Har för mig att de har gratis frakt om man vill byta också, men jag brukar aldrig orka hålla på med det där utan jag spar tills jag växer i det istället. Fast det är en risk att de kan bli för korta också. Jag vill ju att de täcker hängmagen liksom.

Bystvidd, sa du? Då skulle jag ha 48 - 110 cm. Kanske blir bra då? De kan ha jäkla lång leveranstid ibland de där, det gör det också jobbigt om det blir fel.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012.04.25 - 12:41:27 »

Äh, jag beställde. Den mindre storleken. Man har ju spenderbyxorna på sig. Det kostar 55:- att byta förresten.

Det är himla bra att ha egen tvättmaskin. Fattar inte hur jag klarat mig utan det förut. Har klarat två somrar nu med bara två tunna skjortor. Är ju bara att köra på sån där snabbtvätt. Blir ju hur rent som helst om det inte är ingrodd smuts. Har massor med T-shirts som jag kan ha inne men går inte gärna ut i bara det. Det är för mycket som hänger och skumpar.  :shy:

Tänk, snart är man nere på 40-storlekar. Börjar nästan låta normalt.  :inlove: Men jag ger mig inte före 38!   
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #5 skrivet: 2012.04.25 - 14:19:29 »

 :lol: Härligt!

38 har jag. Fast ibland blir ärmarna lite korta, eller trångt över axlarna. Jag är ju så vältränad över skulderpartiet.  :flirting: Lika med brallerna. Så jag får köpa med extralånga ben. Tyvärr finns inte extralånga ärmar. Syrran, som är ännu längre än mig, har ännu värre problem att hitta kläder med rätt längd som inte är tält på henne.

Det där med egen maskin är super. När vi bodde trångt hade vi en liten kenwood som tog typ ett par jeans och några trosor för akuttvättarna och alla nerbajsade bejbiskläder. Att ha bebiskläder för en-två veckor går ju inte!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2012.04.25 - 14:31:23 »

Det är faktiskt bara jag och en till som har tvättmaskin här i huset och den andra som har tvättar mest i källarn ändå! Det är ju gamla lägenheter, inte byggt för sånt liksom. Och om jag hade familj vete fan, då skulle ju maskin stå och tugga för jämnan. Men till akuttvätt som du sa. Jag klarar ju mig med kanske 2 maskiner i veckan och det står jag ut med.

Hur lång är du egentligen? :blink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #7 skrivet: 2012.04.25 - 14:39:50 »

172 cm i strumplästen. Men ganska bredaxlad. Syrran är 175 tror jag. Eller ännu längre kanske. :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2012.04.25 - 14:54:56 »

 :worshippy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #9 skrivet: 2012.04.25 - 14:56:23 »

Idalinda är längre!  :whistle:

Du då? Är du en sån där liten kvartsfigur en knapp tvärhand hög?  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2012.04.25 - 15:19:17 »

1.66 innan ryggraden trycktes ihop och fotvalven sjönk ner.  :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #11 skrivet: 2012.04.25 - 15:22:31 »

Vad sött!  :inlove: :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2012.04.25 - 15:26:15 »

 :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #13 skrivet: 2012.04.25 - 17:31:59 »

 :smooch: :there: :evil_grin:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2012.04.25 - 17:38:52 »

Tror du kan ha 50-52 .. jag går i 48 nu och ner till 46. Men dubbelstorlekar hatar jag också.. men vad gör man?
Loggat



Sidor: [1] 2 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544