Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 12:33:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Håranalys  (läst 22773 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« skrivet: 2012.04.17 - 17:14:41 »

Någon som gjort en håranalys och gav det något. Jag har beställt en men inte betalat än. Hittade den här sidan när jag letade info
http://www.alternativetshop.com/
Där står en massa intressant som att man kan få obalans om man äter för mycket d-vitamin. En del info om sköldkörteln också. Skulle i alla fall vara spännande och se vad det ger.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2012.04.17 - 18:49:44 »

 :shake_head:  vi har funderart det ibland, men det är så hiskeligt dyrt.

Jag tror att min mans syster gjorde det, eller i alla fall hon gjorde det för sonen.
Sonen var väldigt allergisk, så hon ville kolla om han hade fått allt.

Men, vänta nu, det var inte håranalys utan en omfattande blodanalys då.
Så jag kan inget om ämnet, tyvärr.
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2 skrivet: 2012.04.17 - 20:30:14 »

Man kan göra en sådan också men då blir det ännu dyrare.
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #3 skrivet: 2012.05.29 - 10:48:19 »

Nu har jag gjort analysen och fått svar, mycket intressant måste jag säga. Massor med läsning och jag har inte satt mig in i allt ännu. Dessutom ska jag boka en tid så jag får diskutera resultatet och få svar på frågor. Jag har förmodligen en underproduktion i sköldkörteln, vilket jag misstänkt länge. Jag har väldigt låg ämnesomsättning, har jag också kommit fram till då jag inte går ner i vikt hur lite jag än äter. Och så kunde de se att jag har matsmältningsbesvär. Nu kan man kanske tycka att det här inte var något nytt men det är intressant att läsa vad det beror på och vad man kan göra åt det. Framförallt så ska man inte äta så mycket fett utan mer protein i form av fisk, kyckling och nöt. Kål och mjölkprodukter ska undvikas då det hämmar sköldkörteln. Jag kommer få lägga om hela min kost. Ska bli spännande att se om det blir resultat.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012.05.29 - 10:50:37 »

Spännande! Vad är det för ställe du vänt dig till?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #5 skrivet: 2012.05.29 - 11:45:34 »

Näringskällan heter dom
http://www.alternativetshop.com/
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #6 skrivet: 2012.06.07 - 09:57:04 »

Låter lite som jag.
Så bort med kål och mjölk... hmm, kål är inget superfavo i min kost, men vi äter det ändå varje vecka när det är sesong.
Och mjölk och mig vet ni redan om... funderar funderar....
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #7 skrivet: 2012.06.15 - 13:24:40 »

Problemet är att jag älskar kål av alla sorter men det funkar bra att dra ner på det. Mjölkprodukterna har heller inte varit så svårt att dra ner på. Blir någon såsskvätt per dag. På tisdag har jag bokat konsultation så då får jag svar på mina frågor.
Loggat

pitch
Full Member
***

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 184


Jag och mitt hår


« Svara #8 skrivet: 2012.06.15 - 21:00:19 »

Jag brukar göra en håranalys dagligen genom att smaka och tugga på håret.
Då vet du hur du mått de senaste månaderna och kan anpassa ditt liv därefter ;-)
/pitch
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2012.06.16 - 09:02:44 »

men Pitch, ska man ändra vad man gör dagligen för något som hände för några månader sen???
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #10 skrivet: 2012.06.25 - 15:19:45 »

Pitch, låter jobbigt.

Jag har nu fått domen och kommer meddela den snart. Sitter på jobbet och tjyvar till mig lite fettbobbatid då det var ett tag sedan jag hade tid att gå in här.
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #11 skrivet: 2012.06.29 - 08:52:18 »

Sitter i telefonmöte hela dagen och då kan man passa på att göra lite annat undertiden  :flirting:

Jo jag gjorde en håranalys och resultatet visade på rätt mycket obalans mellan olika näringsämnen och mineraler. I analysen ingick ett samtal med en näringsterapeut. Enligt henne är mitt grundproblem kvicksilver som ställer till den i min kropp. Det låter troligt tycker jag då jag har en hel del amalganfylningar. Kvicksilver påverkar skökdkörteln och binjurarna.

Jag kommer inte riktigt ihåg allt men bisköldkörtlarna blir överproduktiva när sköldkörteln kroknar. Det här gör att jag har för mycket kalcium i blodet så nu är det totalstopp för mjölkprodukter och andra kalciumrika livsmedel.

Jag har också fått en hel drös med kosttillskott för att stärka upp sköldkörtel och binjurar samt att få balans i kroppen och få fart på ämnesomsättning och matsmältning. Dessutom tyder vissa värden på att jag har candida och det stämmer också med symptom som jag har. Jag tycker det här är lite spännande och efter en dryg vecka börjar det hända saker i kroppen.

Till sist det här med kosten och terapeuten slog bakut direkt när jag sa att jag åt lchf, det var för karlar sa hon och tyckte jag skulle äta mer åt gi-hållet med mer protein. Själv ser jag ingen anledning att börja äta bulgur, fullkornsbröd mm men det jag testar är att minska fettet och öka proteinet. Funkar rätt ok matmässigt men jag har inte sett någon effekt på vikten av det.
Ja det var en sammanfattning av resultatet. Jag kommer fortsätta rapportera i de nhär tråden för min egen skull och om någon skulle vara intresserad av att läsa.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2012.06.29 - 13:35:33 »

Lycka till! Jag har också försökt öka protein och minska fett, men jag tycker det är SVÅRT. Man har ju vant sig vid goda såser och röror nu. Ett jäkla ägg i sig självt är ju nästan 70 E% fett. Och man vill ju ha majjo eller nåt annt klet till ju.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #13 skrivet: 2012.06.29 - 13:58:29 »

Jag lyckas med 75% fett och 20 % protein, mer går inte om man inte ska leva på torra kycklingfiléer enbart.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2012.06.29 - 15:59:23 »

Det blir så torrt och tråkigt. Det går ju an om man äter lever eller biff, då finns det ju plats för smör eller sås, men fetare kött...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544