Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 14:00:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: undvika cancer  (läst 27366 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Léonie
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 210


« Svara #30 skrivet: 2012.03.03 - 18:46:26 »

kemikalier har vi bromsat ett tag, tvättnötter, såpa och thai-dedo. Kvar finns, shampoo/balsam , tandkräm och maskindiskmedel,
men jag försöker få mig själv att läsa om no-poo mer och vi köpte nyligen en eco-maskindiskmedel( jag har inte riktigt koll på den än)


Angående att undvika aluminium. De där deostenarna som består av alun som folk påstår är fria från aluminium... De består av ett aluminiumsalt. Alun är "vardagsnamnet" för kaliumaluminiumsulfat = aluminiumsalt.  :neutral:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2012.03.03 - 19:54:14 »

Jo, men skillnaden *påstås* vara bl.a. storleken på partiklarna eller hur man ska säga. Alunet kan inte tränga genom huden. Sant eller bara snack, det vet jag inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #32 skrivet: 2012.03.03 - 20:07:08 »

Intressant  :nod-yes: har du nämnt vad boken heter? *nyfiken*

Det där med deon har jag oxå funderat på. Jag gjorde en egen här om veckan men vet inte om den var så effektiv...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #33 skrivet: 2012.03.03 - 20:55:25 »

?? faradays bur ser ju till att strålning INTE kommer igenom, hur menar du då att den blir extra stark?

jag svarade en gång tidigare... men det försvann  :confused3:

Men det är så att signalen från masterna har svårare att komma in i bilen och då måste mobilen jobba hårdare ( stråla mer), när den ansluter, lika så måste den leta hela tiden signal från en ny mast när bilen förflyttar sig.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #34 skrivet: 2012.03.03 - 20:56:47 »

Intressant  :nod-yes: har du nämnt vad boken heter? *nyfiken*


Jo-o  :flirting:, det står på första raden på första inlägget  :nod-yes:
Loggat
Léonie
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 210


« Svara #35 skrivet: 2012.03.03 - 21:51:16 »

Jo, men skillnaden *påstås* vara bl.a. storleken på partiklarna eller hur man ska säga. Alunet kan inte tränga genom huden. Sant eller bara snack, det vet jag inte.

Intressant. Undrar var de har fått underlaget för sånt påstående. Vet du någon källa?  :smile:

Jag slutade använda deosten när jag såg vad alun var för något. Vore ju bra om man kunde använda den.  :neutral:
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #36 skrivet: 2012.03.03 - 22:44:02 »

Haha  :lulz: Jag kan tydligen inte läsa, eller så är jag bara senil som vanligt  :lmao:

Jag vill också veta det med deon!!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #37 skrivet: 2012.03.03 - 23:17:58 »

Jag är så trött nu så ögonen går i kors här. Skriver jag konstigt så är det därför  :lol1:

...det jag skulle säga, fråga, var om...fasen jag hann glömma... Nuuuu...var det i denna tråden, jag orkar bara inte leta, som det stod om att det var ovanligare med cancer i Asien? Borde ha varit den här tråden. Iaf, det jag skulle kommar fram till var att väldigt många pratar om "the china study". Där tittade de på just cancer i Kina. Jag har inte läst den själv men skulle gärna.

Här är en länk till Amazon, där kan man bläddra lite i böckerna  :lol: http://www.amazon.com/China-Study-Comprehensive-Nutrition-Implications/dp/1932100385#_
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #38 skrivet: 2012.03.04 - 00:02:01 »

Jap det var i den här tråden...  :flirting: och att det skulle hänga ihop med gurkmeja, andra kryddor och örter och grönt te.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2012.03.04 - 06:48:48 »

Jo, men skillnaden *påstås* vara bl.a. storleken på partiklarna eller hur man ska säga. Alunet kan inte tränga genom huden. Sant eller bara snack, det vet jag inte.

Intressant. Undrar var de har fått underlaget för sånt påstående. Vet du någon källa?  :smile:

Jag slutade använda deosten när jag såg vad alun var för något. Vore ju bra om man kunde använda den.  :neutral:

Nej, det är åratal sedan jag sökte på det, men det är en sån där grej som står överallt FWIW.

Jag gar gett upp ivf. Vill inte gå omkring och lukta svett.

Det här står på min Pitrok som är den bästa jag provat.

* Does no block pores
* No aluminium chlorohydrate  or aluminium zirconium
Ingredients:  Ammonium Alum (pure natural mineral salts)

Fast det är lite ljug redan där tror jag. Jag har läst att kaliumalun är den naturligt förekommande och att ammoniumalun är syntetiskt framställt. Om det gör någon skillnad kan man ju undra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #40 skrivet: 2012.03.04 - 09:50:50 »

Gurkmeja ingår i curryblandningar va? Jag har för mig att det i "min" cancermatbok står något om att den förhindrar transport av cancerceller, eller om det var någon "näring" till cellerna som den stoppade. Hmmm, jag får nog leta upp det.

Läste en intressant artikel nu på morgonen, en gammal sådan men likväl, och där stod det lite om microsar faktiskt. Funderar på om vi ska, om inte kasta ut så iaf kasta upp den på vinden...

Här är artikeln om någon annan är intresserad av att läsa. Rätt fasansfullt om det stämmer att vi inte kan bli av med skiten som är inlagrat i vävnader i kroppen...
http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=8397
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2012.03.04 - 10:05:24 »

Kom just ihåg att jag läst om något som kallas Milk of Magnesia, nån slags magnesiumguck alltså, som visst ska funka som deo och vara ofarligt. Det där bort lukten men inte svettningen i sig. Man kanske skulle försöka få tag på det?
http://www.google.com/search?q=MILK+OF+MAGNESIA+DOEDORANT
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #42 skrivet: 2012.03.04 - 10:17:19 »

Jag testade blanda lika delar kokosfett, bikarbonat (?) och maizena. Jag kände att jag blev svettig under dagen men jag vet inte om jag luktade svett. Bara för att man blir svettig innebär ju inte att det luktar. Däremot upplever jag det som att man blev lite "smulig" i armhålorna och om jag hade ett svart linne på mig så blev det vitt i kanten i armhålan. Visserligen är alla mina kläder vita på insidan numera, oavsett färg bara för att jag är så förbenat torr i huden!!  :max-shock: Det har börjat bli lite bättre nu dock så jag kliar inte sönder mig själv längre iaf  :lol: peppar peppar...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2012.03.04 - 10:45:54 »

Vad i hela friden hade du i maizena för?  :lulz:

Jag testade förut med bara kokosolja. Jag tyckte det hade viss effekt, men inte lika bra som deo. Körde det hemmavid ett tag, sen glömde jag nog bort det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2012.03.04 - 11:04:35 »

vad jag är litet förundrad över är att "ni" verkar jämnställa något som innehåller aluminium i kemiska namnet med aluminium själv. Vad jag menar är att ett giftigt ämne kan vara helt ogiftigt om det är bundet till något annat.T.ex. klor och ammoniak, båda ganska giftiga blir tillsammas salmiak, ganska gott... :)

Jag vet för litet om alun osv, men vad jag fattat är det ett ganska bra produkt och inte farligt. Men jag har aldrig forskat i ämnet...  Så i princip har jag inget med diskussionen att göra men ville bara säga detta

(och bli sugen på salmiak hahah)


Loggat



Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544