Linikas Presentation
(1/7) > >>
Linika:
Hej allihopa! Jag har ju redan börjat skriva lite i forumet, men jag kan ju lika gärna göra en lite mer ingående presentation av mig själv :D

Som man kan se i min profil är jag 19 och bor i västsvergie (så om någon har tips på spännande butiker eller annat kul här i kring så var inte tys!). Jag studerar på universitetet och hoppas på att åka till Japan till hösten :D I gymnasiet läste jag Naturvetenskap, och på fritiden tycker jag om att göra kreativa saker.

Jag är även väldigt mån om mitt hår och har ett långvarit projekt om att få det längre.

Jag tycker även om djur. Jag har en katt och rider på ridskola :3

När det kommer till kost har jag aldrig varit särskilt extrem. Jag har ätit lite av ditten och datten. Pasta och vitt bröd är ruskigt gott, och de senaste året innan jag började med lågkolydratkost har jag lagt mig till med en ovana att äta socker, mjöl och smör som sugstillare T_T

Jag har aldrig haft problem med vikten, den har legat på normala värden hela mitt liv, men jag har märkt att vågen velat krypa sig uppåt sakta men säkert. Do not like! Att övervikt och diabetes även går i släkten gör att jag i största mån vill undvika att bli överviktig i framtiden ^^

Startade LCHF:
Jag började lite smått i oktober-november -11 då jag hittat Annika D.s blogg och Kostdoktorn.se. Sen blev det december och drog sig mot jul. För att göra en kort historia kortare så ville jag äta julgodis, lussekatter, pepparkakor och dricka glögg! 
Nu när det blivit nytt år har jag börjat på ny kula, och jag tycker det går rätt okej hittils :)

Framgångar:
-2kg? Jag är frisk och normalviktig, så det är inte många kilo som kommer försvinna bara på maten tror jag 
Annars går det bara bättre och bättre! Jag är mättare och känner mig mindre och mindre sugen på något att knapra på! Dessutom är magen mycket lugnare, jag viste inte att jag var så gasig i magen som jag var innan jag drog ner på kolhydraterna o.o

Motgångar: