Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 19:43:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Storm över mjället!  (läst 26010 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #45 skrivet: 2012.01.03 - 22:30:14 »

Då har du Affe att syssla med.
Drevet var en pyssla det kan jag hålla med om.
Våran motor rasade rätt omgående efter köpet ( vi sålde den i delar till ok pris)
men sedan var att montera in en ny motorn + motorbäddar och drev.
Jag fick ta reda på hur man plastar ( då menar jag allt in i detaljer) och maken fixade formen i metall och konstruktionen,
vi hade ju brottom då motorn pajade vid midsommar och semestern var in oändlig...
vi ville ju ut.
Så på 3 veckor köpte vi motorn + annat bröte till det,
Fixade motorbäddar och all skyddsutrustning  för vi fick ju slipar bort allt det gamla från motorrummet och plasta om.
Maken hade räknat rätt och motorn kunde lyftas på sin plats i hamnen i pissregn.

Så underbar var sedan premiärturen  och enda sommarveckan med båten det året...
Jag som trodde att jag skulle sy lite nya gardiner till förruffen....  :whistle:

Vi har fått nu förrådet och dragbilen ( köpte en idag , Tahoe, men den levereras först efter ett par reparationer och med nya vinterdäck, så vi får nog vänta ett par veckor) så kanske kan vi börja fundera på vad vi ska göra... kylskåpen är bara inte billiga...

Vi har hållit oss till insjöarna och behöver inte bry oss om bottenmålningen, men havet lockar så klart.
Jag skulle vilja åka till Gotland.
Loggat
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2012.01.03 - 22:42:02 »

Då har du Affe att syssla med.
Drevet var en pyssla det kan jag hålla med om.
Våran motor rasade rätt omgående efter köpet ( vi sålde den i delar till ok pris)
men sedan var att montera in en ny motorn + motorbäddar och drev.
Jag fick ta reda på hur man plastar ( då menar jag allt in i detaljer) och maken fixade formen i metall och konstruktionen,
vi hade ju brottom då motorn pajade vid midsommar och semestern var in oändlig...
vi ville ju ut.
Så på 3 veckor köpte vi motorn + annat bröte till det,
Fixade motorbäddar och all skyddsutrustning  för vi fick ju slipar bort allt det gamla från motorrummet och plasta om.
Maken hade räknat rätt och motorn kunde lyftas på sin plats i hamnen i pissregn.

Så underbar var sedan premiärturen  och enda sommarveckan med båten det året...
Jag som trodde att jag skulle sy lite nya gardiner till förruffen....  :whistle:

Vi har fått nu förrådet och dragbilen ( köpte en idag , Tahoe, men den levereras först efter ett par reparationer och med nya vinterdäck, så vi får nog vänta ett par veckor) så kanske kan vi börja fundera på vad vi ska göra... kylskåpen är bara inte billiga...

Vi har hållit oss till insjöarna och behöver inte bry oss om bottenmålningen, men havet lockar så klart.
Jag skulle vilja åka till Gotland.
Jo du min förra båt hatade mig...allt jag gjorde med den gjorde den tillbaks för att jävlas.... böt topplockspackning, funkade inte i alla fall , såg ut som kaffe latte  i oljan...gängade om topplocksbultarna, fortfarande kaffe latte i oljan, jag hade ett oljekonto sommaren 09 som var som Esso :mad_viking:  köpte en nyrenoverad motor och sålde skiten..... nya båten älskar jag ...och den mig...vi är de bästa kompisarna man kan ha....drevet var ett jäkla bök.... förmodligen måste jag lätta på en topp i sommar ...låter lite skumt "  gnik" i bland när hon är kall.....kan vara tändningen ...annars köper jag en nyrenoverad V8 och slänger i...har bra kran som tar 5 ton på båtklubben :inlove: hade tänkt byta motor 2013 men men man vet aldrig...better safe than sorry :laugh:  Var håller ni till????
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2012.01.03 - 22:48:47 »


Vi har fått nu förrådet och dragbilen ( köpte en idag , Tahoe, men den levereras först efter ett par reparationer och med nya vinterdäck, så vi får nog vänta ett par veckor) så kanske kan vi börja fundera på vad vi ska göra... kylskåpen är bara inte billiga...

Vi har hållit oss till insjöarna och behöver inte bry oss om bottenmålningen, men havet lockar så klart.
Jag skulle vilja åka till Gotland.
Har en Blazer 02  4,3 l V6..... perfekt som dragbil med den lådan som går att ställa i olika lägen....drog säkert upp en 5-10 bilar ur olika snödrivor och diken förra vintern...gjorde mig en hacka på det...500 kr /bil...frivilligt förståss då jag aldrig begär pengar för att dra upp någon i nöd.. :nonono: älskar chevorna....nästa blir nog en tahoe eller trailblazer
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2012.01.03 - 23:33:09 »

Man hör ju ibland om folk som börjat gå upp flera år efter att de gått ner med lowcarb. Den senaste jag hörde var Barry Groves som lär ska ha mullat till sig lite. Men det kanske är naturligt med åren även för lowcarbare. Han bör väl vara en 70 minst nu?
:club: kom inte den kommentaren lite i fel tråd eller har mina glasögon helt pajat :shake_head:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #49 skrivet: 2012.01.03 - 23:40:56 »

Hemulen spårar ur på riktigt  :lulz: !

Vilket motor och drev du har , undrar min man.

Jag var helt med på noterna då när vi bytte motorn , att vi skulle köpa en ny, för jag såg framför mig just så
alla somrar något som skulle strula med och det vill jag inte ha varje sommar när man skulle åka iväg.
Värre när man skulle åka hem och motorn skulle inte vilja hem alls....
Så det fick bli en ny, men vi fick paketet extremt billigt. Vi skulle få  nästan lika mycket för motorpaketet som vi betalade
2005. Vi hade nog tur, kanske var företaget i extremt behov av pengar.

Vi åker i Vättern och Sommen...
När man åker i Vättern och det blåser 10m/s då får motorn inte dö/ strula.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2012.01.03 - 23:58:44 »

Det är ni som citerar i fel tråd!  :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #51 skrivet: 2012.01.04 - 00:09:10 »

Bensinpriset har inte precis gått ner..   :laugh:
Loggat
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2012.01.04 - 08:39:03 »

Det är ni som citerar i fel tråd!  :club_idiot:
:nonono:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2012.01.04 - 08:40:46 »

Bensinpriset har inte precis gått ner..   :laugh:
Nä det är sant...ett elände är det  :mad_viking:....men som sagt jag gjorde av med en 500 liter förra sommaren ..jag åker aldrig utomlands, flyger inte heller ....så lite sparar jag där...
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2012.01.04 - 08:43:29 »

Hemulen spårar ur på riktigt  :lulz: !

Vilket motor och drev du har , undrar min man.

Jag var helt med på noterna då när vi bytte motorn , att vi skulle köpa en ny, för jag såg framför mig just så
alla somrar något som skulle strula med och det vill jag inte ha varje sommar när man skulle åka iväg.
Värre när man skulle åka hem och motorn skulle inte vilja hem alls....
Så det fick bli en ny, men vi fick paketet extremt billigt. Vi skulle få  nästan lika mycket för motorpaketet som vi betalade
2005. Vi hade nog tur, kanske var företaget i extremt behov av pengar.

Vi åker i Vättern och Sommen...
När man åker i Vättern och det blåser 10m/s då får motorn inte dö/ strula.
Inte roligt var man än åker när det blåser 10 m/s.... jag har en gammalbåt med gammal motor.... motorn är Mercruiser 350 magnum 260 hk...4 ports holeyförgasare, skall lämna in den i vår för renovering...skall göra susen på förbrukningen.....drevet är alpha one. sp
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544